پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

در پي تاخير در پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو در شهرستان ساوه که منجر به بروز مشکلات عديده ‌ اي نظير معوقات حقوقي کارگران و نيز تعديل نيرو در برخي از واحدهاي توليدي و صنعتي شده بود، خانه کارگر تشکيلات ساوه و زرنديه با رسانه اي کردن اين موضوع و درخواست از مقامات وزارت صنايع، خودروسازان و مسئولان استاني خواستار تسريع در پرداخت مطالبات قطعه سازان براي پيشگيري از بروز بحران در جامعه کارگري اين شهرستان شد.

این تشکل همچنین جلسه هم انديشي با حضور استاندار مرکزي، نماينده مجلس و نيز مديران صنايع قطعه ساز خودرو در سالن جلسات اين تشکل تشکيل داد و در اين جلسه مقرر شد که جلسه اي هم با صاحبان شرکت ‌ هاي خودروساز و قطعه ‌ ساز در دفتر مديرعامل ساپکو برگزار شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، پس از تشکيل اين جلسه و متعاقب آن با پيگيري ‌ هاي خانه کارگر ساوه بخشي از مطالبات قطعه سازان از صنايع خودروساز پرداخت و نگراني ‌ هايي که براي جامعه کارگري از حيث توقف خطوط توليد و بيکاري کارگران ايجاد شده بود از بين رفت.

در همين رابطه مدير عامل شرکت توليدي يدکي موتور ايران به عنوان تنها توليد کننده انواع سوپاپ خودرو در کشور به خبرنگار ایسنا گفت: پيگيري خانه کارگر تشکيلات ساوه براي پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان خودرو و حمايت ‌ هاي استاندار استان مرکزي مانع از بروز بحران کارگري در شهرستان ساوه شد.

عباس سليميان با اشاره به مطالبه 42 ميليارد توماني اين شرکت از خودروسازان مطرح کشور گفت: تشکيل جلسه اي با حضور استاندار مرکزي و طرح مشکلات قطعه سازان و متعاقب آن برگزاري جلسه ‌ اي در دفتر مدير عامل ساپکو در تهران منجر به اتخاذ تصميمات راهبردي شد و پس از چند ماه تاخير در پرداخت مطالبات، خوشبختانه با پيگيري ‌ هاي صورت گرفته بالغ بر 25 درصد مطالبات پرداخت شد.

وي افزود: با پرداخت مطالبات اين واحد توليدي معوقات کارگران که به بيش از سه ماه رسيده بود، پرداخت شد و متعهد مي شويم در صورت پرداخت بخش ديگري از مطالبات طي ماه جاري، حقوق و عيدي اسفندماه را بموقع پرداخت کنيم.

سليميان در ادامه تشکيلات خانه کارگر ساوه را براي جامعه کارگري بسيار مفيد و ارزشمند دانست و افزود: تصور مردم اين است که فعاليت خانه کارگر به عنوان يک تشکل کارگري ارتباطي به مجموعه مديران صنايع و کارفرمايان ندارد در حاليکه در چرخه توليد، مجموعه کارفرما، کارگر و تشکيلات کارگري تماما در يک مسير قرار دارند و براي يک هدف حرکت مي کنند.

مدير عامل شرکت توليدي يدکي موتور ايران در ادامه تصريح کرد: حمايت خانه کارگر از کارفرما زمينه ساز حمايت از کارگر است و با تعامل کارفرمايان و کارگران است که چرخ هاي توليد در کشور شتابان به حرکت درخواهد آمد و نمونه آن حمايت اين تشکل کارگري از مديران صنايع بود که نتيجه آن برطرف شدن مشکلات جامعه کارگري و اقدامی قابل تقدیر است.

وي با اشاره به قدمت 40 ساله فعاليت اين واحد توليدي اظهار کرد: شرکت توليدي يدکي موتور ايران در حال حاضر روزانه 40 هزار عدد انواع سوپاپ خودرو با استانداردهاي بين المللي توليد مي کند و افزون بر 700 نفر در اين شرکت که از جمله موفق ‌ ترين کارخانجات کشور به شمار مي ‌ رود و بالغ بر 50 درصد نياز کشور به انواع سوپاپ خودرو را تامين مي کند، مشغول بکار هستند.

وي با تاکيد بر اينکه بخش اعظمي از اشتغال کشور به صنعت خودروسازي و صنايع پائين دستي آن اختصاص دارد، گفت: تقويت اين صنعت با حمايت مسئولان منجر به حفظ اشتغال و حمايت توليد ملي مي ‌ شود.

اين فعال حوزه صنعت خودرو در ادامه گفت: به رغم مشکلات بوجود آمده در پرداخت مطالبات کارگران، در سايه تدبير و برنامه ‌ ريزي بعمل آمده خوشبختانه اجازه نداديم اين شرکت درگير بحران کارگري شود و با حفظ اشتغال موجود عليرغم همه دشواري ‌ ها و مشقت ها موضوع تعديل نيرو منتفي شد.

وي بيان کرد: با پرداخت مطالبات خوشبختانه مواد اوليه شرکت براي تامين نياز ماه ‌ هاي اوليه سال آينده نيز خريداري شد و نگراني تامين مواد اوليه براي سال آينده نيز برطرف شد.

دبير اجرائي خانه کارگر ساوه و زرنديه نيز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قول ‌ هاي مساعد مسئولان شرکت ‌ هاي خودروساز براي پرداخت مطالبات قطعه ‌ سازان محقق شد.

داود ميرزائي اظهار کرد: چندی پیش استاندار مرکزي در جلسه ‌ ای با برخي مسئولان شرکت ‌ هاي قطعه ‌ ساز در خانه کارگر ساوه به بررسی مشکلات آنان پرداخت و مقرر شد تا جلسه ‌ اي با صاحبان شرکت ‌ هاي خودروساز و قطعه ‌ ساز در دفتر مديرعامل ساپکو برگزار شود.

وی افزود: در اين جلسه استاندار مرکزي بر پرداخت مطالبات شرکت ‌ هاي قطعه ‌ ساز از سوي شرکت ‌ هاي خودروساز تأکيد کرد و نهایتا مديرعامل شرکت ساپکو متعهد به پرداخت بخشي از بدهي ‌ ها به شرکت ‌ هاي قطعه ‌ ساز تا قبل از پايان سال شد.

میرزایی تصریح کرد: با پرداخت بخشي از مطالبات شرکت ‌ هاي قطعه ‌ ساز، در آستانه شب عيد با پرداخت حقوق ‌ هاي معوق، عيدي، پاداش و سنوات، بخشی از مشکلات اقتصادی کارگران برطرف خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group