جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه به ناایمن بودن بناهای ساختمانی در نقاط حاشیه‌نشین و برخی نقاط مرکزی شهر اشاره کرد و بر لزوم ایمن‌سازی این نقاط تاکید کرد.

محمدرضا برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی اظهار کرد: افزایش ضریب ایمنی بافت مرکزی و فرسوده شهر ساوه به ویژه بازار اصلی و برخی مجتمع‌های تجاری و مسکونی این شهر در برابر حریق ضروری است.

وی بر همکاری شهروندان و کسبه در ارتقای ضریب ایمنی بناهای مسکونی و تجاری شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه با اجرای آموزش‌های صحیح ایمنی و ایجاد یک فرهنگ مناسب ایمنی می‌توان از وقوع آتش‌سوزی و حوادث دلخراش جلوگیری کرد، سازمان آتش‌نشانی شهرداری ساوه با همکاری اصناف کلاس‌های آموزشی برای کسبه پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر مشکلات ایمنی در بسیاری از ساختمان‌های ساوه به طور کامل احصا نشده و به تبع آن راهکار مناسبی نیز برای مقابله با حوادث در این نقاط نیز اندیشیده نشده است. لذا قطعا باید این ساختمان‌ها ایمن‌سازی و شناسنامه ایمنی آنها نیز صادر شود .

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه اضافه کرد: ساخت و سازهای غیر اصولی در مناطق حاشیه‌نشین شهر موجب ایجاد کوچه‌های کم‌عرض و راه‌های دسترسی نامناسب شده است و این شرایط می ‌ طلبد که فرهنگ‌سازی و آموزش‌های شهروندی در این مناطق برای پیشگیری از حوادث افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث آموزش شهروندی نیز با توجه به سوق یافتن ساخت و سازها به سمت ساختمان‌های بلند، تلاش بر این است که آموزش‌های متنوع در این زمینه برای ایمنی ساختمان‌ها و معابر پیش‌بینی شود، افزود: در حال حاضر گام‌های نخست آن با همکاری نظام مهندسی برداشته شده است تا بتوانیم ساختمان‌های بلند در حال احداث را به استانداردهای لازم نزدیک کنیم.

برزگر تصریح کرد: در ساختمان‌های غیراستاندارد احداث شده به ویژه ساختمان‌های بلند نیز آموزش‌هایی پیش‌بینی شده تا ساکنان آن در هنگام حادثه بتوانند با بهره‌گیری از این آموزش‌ها با حوادث احتمالی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه ما موظف به ایمن‌سازی شهر از خطر آتش‌سوزی هستیم، افزود: در حال حاضر ساوه از مناطق پرخطر زیادی برخوردار است که بازار تاریخی شهر یکی از این مناطق ناایمن به شمار می ‌ رود و به دلیل عدم راه دسترسی مناسب و نبود تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی از لحاظ ایمنی این مکان وضعیت خوبی ندارد.

برزگر بیان کرد: بی‌توجهی برخی از مالکان و کسبه بازار به توصیه‌های پیشگیرانه سازمان آتش‌نشانی و انبار کردن انواع کالا بدون توجه به رعایت استاندار‌های انبارداری، آشنا نبودن به اصول اولیه ایمنی و کار با خاموش‌کننده و نیز عدم رعایت نکات ایمنی موجب بروز خسارت مالی و جانی خواهد شد در حالیکه با کمی دقت می‌توان روزانه از آمار قابل توجه حوادث و سوانح کاسته شود.

وی با اشاره به مدت زمان حضور ماموران آتش ‌ نشانی در محل حادثه بین سه تا پنج دقیقه که حذف سرعت‌گیرها در سطح شهر تاثیر مهمی در کاهش خسارت به خودروهای آتش نشانی و کاهش مدت زمان رسیدن به محل حادثه را داشته است، گفت: امید است شهروندان با رعایت فرهنگ رانندگی باعث ایجاد سرعت‌گیر جدید در سطح شهر نشوند.

برزگر، مزاحمت‌های تلفنی را یکی از چالش‌های مهم این سازمان برشمرد و گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های سازمان، مزاحمت‌های تلفنی است که توان عملیاتی سازمان را کاهش می‌دهد. لذا از والدین تقاضا می‌شود با آموزش به فرزندان و شناخت جایگاه و نوع خدماتی که آتش‌نشانان ارائه می‌دهند آنها را از عواقب این مزاحمت‌ها آگاه کنند

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group