پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

آخرین اخبار از گزارشات مردم از حفاران غیرمجاز

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرندیه از دستگیری 6 حفار غیرمجاز در سایت سنگنوردی روستای ورده شهرستان زرندیه خبر داد.

آخرین اخبار از گزارشات مردم از حفاران غیرمجاز

زهرا رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرندیه اظهار کرد: حفاران غیرمجاز که از ماه‌های گذشته حفاری‌های غیرمجاز متعددی در این مکان و ایجاد مشکلات برای شهروندان داشتند و بر اساس گزارش مردمی تحت تعقیب بودند، شب گذشته با نظارت اداره میراث‌فرهنگی و با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند. 

وی بیان کرد: ۶ نفر از عوامل حفاری غیر مجاز در ارتفاعات روستای ورده شهرستان زرتدیه موسوم به محوطه سنگ نوردی کوه چرخی بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شدند. 

 

 رنجبر گفت: حفاران غیرمجاز در فکر رسیدن به گنج، بیشترین آسیب را به لایه‌های تاریخی و فرهنگی در مناطق باستانی می‌زنند.

 

روستای سرسبز و تاریخی ورده - سیری در ایران

روستای زیبای ورده

 

روستای سرسبز و تاریخی ورده - شهرستان زرندیه روستای سرسبز و تاریخی ورده

            

کاروانسرای تاریخی ورده

درحال بازسازی

کاروانسرای شاه عباسی ورده ، که از دوران صفویه به یادگار مانده ۵۰ سال است که تبدیل به آغل گوسفندان شده و متاسفانه به علت عدم رسیدگی ، چندین طاقنمای کاروانسرای شاه عباسی ورده ویران شده و هم اکنون نیز به علت از بین رفتن پی طاقنما ها به مرور زمان در حال تخریب ۱۰۰ درصدی است و نیازمند مرمت فوری است. کاروانسرای شاه عباسی ورده در کنار جاده سنگفرش شده قزوین به اصفهان قرار گرفته است. به علت نداشتن حریم و رها شدن آن امکان بازدید برای همگان مهیاست.

 

 محمد شرافت

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group