شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

افتتاح آموزشگاه فنی وحرفه‌ای سوارکاری در ساوه

نخستین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد استان مرکزی در رشته سوارکاری اسب در ساوه آغاز به کار کرد.

 

با افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای سوارکاری در ساوه نخستین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته سوارکاری اسبِ استان مرکزی، آغاز به فعالیت کرد و در مراسم افتتاحیه سوارکاران به اجرای حرکات نمایشی با اسب پرداختند.

رستمی گفت: در آموزشگاه سوارکاری اسبِ استان مرکزی براساس استاندارد‌هایی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد، آموزش‌های مهارتی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: پس از طی دوره‌های آموزشی، آزمون تئوری برگزار می‌شود و در صورت قبولی، آزمون عملی انجام و در نهایت گواهینامه مهارتی ارائه می‌شود و علاقمندان می‌توانند از مزایای گواهینامه مهارتی استفاده کنند.

به گفته او دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای مستلزم پرداخت شهریه براساس ساختاری است که در سازمان تعریف شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در استان مرکزی هم اکنون ۲۱ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، آموزش‌ها را به صورت رایگان ارائه می‌دهند و در بخش خصوصی نیز قریب به ۳۰۰ آموزشگاه فعال مجوز برگزاری آموزش‌های مهارتی را اخذ کرده‌اند.

الیاسی سرپرست فرمانداری ساوه هم گفت: سرانه ورزشی در ساوه پایین است، شور و نشاط اجتماعی، مستلزم افزایش سرانه‌های ورزشی است و ما در شهرستان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

معرفی مرکز فنی و حرفه ای (خواهران) اهر

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصغر محمدیبازدید : 461یکشنبه 27 ارديبهشت 1394نظرات (0)

مركز آموزش فني و  حرفه اي   اهر (خواهران )

در اســــتان آذربايجان شرقی

 

اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقی داراي 30 مركز فعال در رشته هاي ويژه برادران/خواهران/ دو منظوره در شاخه هايي نظير صنعت، خدمات،كشاورزي و فرهنگ هنر فعال مي باشد.

يكي از مراكز آموزش فني و حرفه اي استان، مركز آموزش فني و حرفه اي خواهران اهر است كه از تاريخ 1385 افتتاح و درتعداد 4 رشته آموزشي مشغول به فعاليت است.

مركز آموزش فني و حرفه اي اهر (خواهران )در زميني به مساحت تقريبي 1687/07متر مربع و با زيربناي کل 538/72مترمربع آموزش هاي فني و حرفه اي را به علاقمندان ارائه مي دهد.

به لحاظ جغرافيايي اين مركز واقع در شمالغرب استان آذربایجانشرقی به آدرس اهرواقع در جاده اهر مشکین شهر جنب اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اهر واقع شده است.

اين مركز با تعداد 3 كارگاه آموزشي با عناوين:خیاطی – کامپیوتر – حسابداری – آشپزی در زيربناي آموزشی 388/13به طور متوسط سالانه 83299 نفر- ساعت /681نفر – دوره كارآموز را آموزش مي دهد.

ازجمله رشته هاي آموزشي در اين مركز مي توان به اینترنت پیشرفته – شهروند الکترونیک – اتوماسیون اداری– کرول درال – روبان دوز – شلوار دوز – مانتو دوز – کاپشن دوز – نرم افزار اداری – خیاط لباس کشی – سری دوز و سرویس خواب –خیاط لباس شب عروس – تولید کننده چند رسانه ای- فتوشاپ – پارچه ساز تزیینی –حسابداری عمومی و پیشرفته - قالی بافی – آشپزی – شیرینی پزیاشاره نمود.

مركز آموزش فني و حرفه اي خواهران اهر علاوه بر امكانات آموزشي از امكانات رفاهي همچون نمازخانه  سالن اجتماعات  برخوردار است.

ویژگی خاص این مرکز. دسترسی آسان به مرکز

توسعه اين مركز در بخش هاي فناوری های جدید. در برنامه پروژه هاي عمراني سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور است.

آموزش حرفه هاي  روبات  ومکاترونیک – تکنسین ممیزی انرزی – کارور plc -بسته بندی صنایع غذایی – برق الکترونیک- در برنامه آينده اين مركز آموزش فني و حرفه اي قرار گرفته است.

آدرس : اهرواقع در جاده اهر مشکین شهر جنب اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اهر کدپستی 516618515

آدرس پست الکترونیکی:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آدرس وب سایت:www.eatvtoahar.ir

شماره هاي تماس: 04144335972

 شماره دورنگار: 04144343127

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ساوه:<br>اجرای نظام آموزش مهارت و فن آوری از سیاستگذاری‌های جدید سازمان است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ساوه:<br>اجرای نظام آموزش مهارت و فن آوری از سیاستگذاری‌های جدید سازمان است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ساوه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی اداره کل تعلیمات حرفه ای، صندوق کارآموزی و کانون کارآموزی در سال 1359 و به منظور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل شده است.
 
 محسن نظر فخاری به مناسبت فرا رسیدن 6 مردادماه روز کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، افزود: ماموریت اصلی این سازمان، پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار است که این فرآیند طی دوره های یک تا 18 ماهه بصورت کوتاه مدت و پودمان های تکمیلی بین سطوح نحصیلی از طریق آموزش در مراکز ثابت دولتی، تیم های سیار شهری و روستایی، مراکز جوار صنایع و صنوف و دانشگاه و جوار زندان و پادگان و نیز مرکز تربیت مربی به انضمام آمورشگاههای آزاد بخش خصوصی انجام می شود.
 
 وی اجرای نظام آموزش مهارت و فن آوری را از سیاستگذاری های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برشمرد و بیان کرد: این نظام با هدف تربیت و افزایش کارآیی نیروی انسانی در بخش های مختلف و برساس استانداردهای شغلی، فرهنگ ارزشی، بومی و نیاز بازار کار داخل و بین المللی با رویکرد ارزشهای اسلامی و اخلاق حرفه ای شده است.
 
وی ارکان این نظام را شامل نظام آموزش علبی مهارت و فن آوری و نظام آموزش فنی و حرفه ای (دوره های تکمیلی بین سطوح) ذکر کرد و افزود: بدین ترتیب فارغ التحصیلان هریک از دو سطوح این نظام می توانند براساس شرایط عمومی و اختصاصی ذیرش هر سطوح بالاتر هریک از دو نظام آموزش نظری و نظام آموزش مهارت و فن آوری ادامه تحصیل دهند.
 
این مقام مسوول ایجاد موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه ای کشور را از فعالیتهای سازمان برشمرد و اظهار کرد: سازمان با هدف توسعه آموزشهای مهارت محور به سطوح دانشگاهی، موسسه فوق را با اخذ مجوز از وزار علوم راه اندازی کرد و این موسسه مجوز تاسیس مرکز دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته های مهارتی را صادر می کند و در حال حاضر مجوز بیش از 60 مرکز صادر شده است.
 
 وی آموزش های تکمیلی بین سطوح را از دیگر فعالیت‌ها دانست و افزود: این آموزشها به منظور همسویی با تحولات جهانی در زمینه آموزشهای مهارتی و ارتقاء منابع انسانی در قالب دوره های پودمانی اجرا می شود که منجر به مدرک و مقطع تحصیلی می گردد.
 
 نظر فخاری با بیان سایر آموزشها در زمینه های مهارتی تصریح کرد: آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، آموزش روستائیان، آموزشهای عشایری، آموزش به دانشجویان و فارغ التحصیلان، آموزش در صنایع، آموزش در زندانها، آموزش مهارتهای پیشرفته، آموزش در پادگانها و آموزش در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای( بخش خصوصی) از جمله آموزش‌هایی است که سازمان در چرخه فعالیت آموزشی خود هر ساله بصورت جدی به آنها می پردازد.
 
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفهای ساوه با بیان آمار عملکرد آموزش‌های ارائه شده بهصورت نفر ساعت افزود: در سال گذشته در مراکز ثابت روزانه 319هزار و554 نفر ساعت آموزش‌های لازم داده شده است و در مراکز سیار شهری 38هزار و 350، روستایی 20 هزار و 975، جوار صنایع 32 هزار و 93، زندان 31 هزار و 79 ، جوار دانشگاه نیز 5 هزار و 112 و آموزش در اصناف 8 هزار و 293نفر ساعت صورت گرفته است.
 
 ناظر فخاری خاطر نشان کرد: در سه ماه اول سال 1391 در مراکز ثابت روزانه 87هزار و796 نفر ساعت آموزشهای لازم داده شده است و در مراکز سیار شهری 4هزار و 104، روستایی یک هزار و 39، جوار صنایع 2 هزار و 320، زندان 8 هزار و 783 و جوار دانشگاه نیز یک هزار و 643 نفر ساعت صورت گرفته است.
 

مسابقات کورس اسب سواری در ساوه برگزار شد | خبرگزاری فارس

همایش بزرگ سوارکاری آوه استان مرکزی

1401/02/18 | مرکزی

همایش بزرگ سوارکاری آوه استان مرکزی

1401/02/18 | مرکزی


 

متن خبر :

⚜️همایش بزرگ سوارکاری آوه

 

به گزارش روابط عمومی هیات سوارکاری استان مرکزی ، اولین همایش و شو سوارکاری در سال ۱۴۰۱ در شهرستان ساوه شهر آوه برگزار گردید.

 

این همایش با حضور ریاست محترم هیات سوارکاری استان ، امام جمعه محترم شهر آوه  ، ریاست محترم شورای شهر ، مسئولین دستگاه های اجرایی آوه و حضور جمع کثیری از خانواده ها و علاقه مندان این رشته برگزار شد.

 

لازم به ذکر است این همایش با حضور بیش از ۸۰ اسب و سوارکار از شهرستان های مرکزی ، اصفهان ، همدان ، البرز ، قم ، تهران برگزار شد.


محمد شرافت

 

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group