شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

برگزاری آیین رونمایی دو کتاب

کتاب آداب ازدواج و تربیت فرزند و

دیوان اشعار شاعر و عارف جوشقانی

برگزاری آیین رونمایی دو کتاب | وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

برگزاری آیین رونمایی دو کتاب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ساوه از برگزاری آیین رونمایی دو کتاب کتاب آداب ازدواج و تربیت فرزند و دیوان اشعار شاعر و عارف جوشقانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حسین محمودی فررییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ساوه از برگزاری آیین رونمایی دو کتاب  خبرداد و بیان داشت: در این آیین از دیوان اشعار شاعر و عارف جوشقانی شادروان عبدا... وکیل ملک لو و کتاب آداب ازدواج و تربیت فرزند تألیف آقایان سعید زمانی و ابراهیم حسنی فرد باحضور تعدادی از مسئولین- فرهیختگان و اقشار مختلف مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورخ 22/4/400 درمحل سالن سلمان ساوجی برگزار و رونمایی گردید.

 رئیس اداره ارشاد اسلامی در آیین اظهار داشت:  پیشوایان اسلام در احادیث متعددی به یاران خود تأکید می کردند که  به حافظه خود قناعت نکنند و احادیث اسلام و علوم الهی را به رشته تحریر در آورند و برای آیندگان به یادگار بگذارند.

   وی افزود: خداوند سبحان از این جهت سوگند به قلم را یاد کرده که قلم و نوشته ازعظیم ترین نعمت هایی است  که خدای تعالی بشر را به آن هدایت کرده است.

محمودی فر ابراز داشت:نوشتن بهترین وسیله  برای بیان افکارافراد است که با نوشتن رازها و اندیشه های درونی بروز و ظهور می نماید و هرآنچه که در ذهن پیچیده انسان نقش بسته به بیرون تراوش می کند.انسان آنچنان که با نوشتار می تواند منظورخود را به دیگران تفهیم کند با زبان نمی تواند.

وی گفت: ماندگاری علوم و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر پیام مکتب ها و تمدن ها به انسان های آینده و سرانجام تکامل اندیشه های بشر در طول قرونی که اندیشمندان همدیگر را ندیده اند تنها با معجزه قلم امکان پذیر بوده است.

   وی در ادامه عنوان داشت: دیوان اشعار شاعر و عارف جوشقانی شادروان عبدا... وکیل ملک لو که توسط دکتر مسعود ملک لو جمع آوری و تصحیح شده است در این دیوان شاعر سروده ها و مرثیه ها و نوحه هایی به زبان ترکی و فارسی برای حضرت سید الشهداء و امامان شیعه و دیگر مضامین عرفانی و حماسی سروده است.

  وی گفت: این کتاب با قطع وزیری در 435 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه توسط انتشارات ساوالان ایگیدلری درحوزه شعر و ادب فارسی به چاپ رسیده است.

  همچنین دراین آیین از کتاب آداب ازدواج و تربیت فرزند تألیف آقایان سعید زمانی و ابراهیم حسین فرد رونمایی شد.این کتاب در دو جلد و از چهار بخش تشکیل شده است در بخش اول به آداب ازدواج می پردازد. بخش دوم:تربیت فرزندان و راه کارهای آن را ارائه می دهد و بخش سوم به نکات کلید موفقیت همسرداری و بخش چهارم به چگونگی ارتباط مؤثر در خانواده و محیط کار پرداخته است.

   وی افزود: دوجلد کتاب در قطع رقعی توسط انتشارات آراستگان به چاپ رسیده است.

در این آیین همچنین آقای سعید زمانی مؤلف کتاب آداب ازدواج و تربیت فرزند و آقای دکتر مسعود ملک لو گردآورنده و مصحح دیوان اشعار شاعر و عارف جوشقانی ، شادروان عبدا... وکیل ملک لو،سید فرزاد هاشمی با عنوان منتقد سخنرانی نمودند.

اهداء لوح تقدیر و هدایا به مؤلفین از دیگر برنامه های این آئین می باشد.

۲۳ تیر ۱۴۰۰ ۱

رونمایی از دو کتاب اثر نویسندگان ساوجی

از دو کتاب "دیوان شاعر و عارف جوشقانی" و"آداب ازدواج و تربیت فرزند" در ساوه رونمایی شد.

رونمایی از دو کتاب اثر نویسندگان ساوجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ در مراسمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از کتاب‌های "دیوان شاعر و عارف جوشقانی" اثر مسعود ملک لو و کتاب "آداب ازدواج و تربیت فرزند" سعید زمانی دو نویسنده ساوجی رونمایی شد.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از صاحبان این دو اثر ادبی و تربیتی تجلیل شد.

مسعود ملک لو صاحب اثر "دیوان شاعر و عارف جوشقانی" در حاشیه این مراسم گفت: مرحوم عبدلوکیل ملک لو از عرفای زمان خود در دوران قاجاریه بود که با اشرافیت به تحولات زمان خود و مقتضیات زمان؛ سروده‌های خود را بروی کاغذ کتابت می‌کرد.

ملک لو افزود: از سال ۶۷ آثار پدر بزرگم را که مشتمل بر یکصد قطعه شعر کوتاه و بلند در موضوعات مختلف بوده را جمع اوری و در غالب دیوان اشعار به علاقمندان شعر و ادب تقدیم کرده ام.

سعید زمانی صاحب اثر "آداب ازدواج و تربیت فرزند هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این اثر دو جلدی در چهار فصل با کمک ابراهیم حسنی فرد؛ حاصل ده سال کلاس‌های آموزشی رایگان؛ تدریس و مقالات علمی تدریس شده در مراکز دانشگاهی است که گردآوری و تدوین شده است.

زمانی افزود: در بخش اول این کتاب به آداب ازدواج ودر بخش دوم به تربیت فرزندان و ارایه راهکار‌های عملی می‌پردازد و در بخش سوم به نکات کلید موفقیت همسرداری و در نهایت چگونگی ارتباط مؤثر در خانواده و محیط کار پرداخته شده است.

در شهرستان ساوه بیش از یکصد نویسنده و شاعر تاکنون ۳۰۰ اثر در زمینه‌ها و موصوعات مختلف به قلم تحریر در اورده اند.

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1400/4/27/6729169_574.mp4

 

Play

 

کد ویدیو

محمد شرافت

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group