پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

پرده کعبه تعویض شد+فیلم

پرده خانه خدا به سنت هر ساله بامداد امروز تعویض شد.

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به گفته ریاست امور مسجدالحرام و مسجد النبی (ص)، پرده کعبه طبق سنت هر ساله تعویض شده است.

شبکه القرآن الکریم از شبکه های سازمان دولتی رادیو تلویزیون عربستان تصاویری زنده را از تعویض پرده خانه خدا پخش کرد.

پرده کعبه یکی از مهمترین نماد‌ها و مظاهر احترام و تکریم بیت الله الحرام است و تاریخ مسلمانان با پوشش کعبه و ساخت آن توسط بزرگترین هنرمندان جهان اسلام پیوند خورده است. پرده کعبه در موسم حج تمتع سال‌های گذشته صبح روز عرفه در نهم ذی الحجه با حضور مقام‌های ارشد سعودی تعویض و پوشش جدید جایگزین آن می‌شود.

شرکت کنندگان در فرایند جایگزینی پرده کعبه، حدود ۱۶۰ نفر هستند که با استفاده از پله برقی قطعات پوشش جدید را به ترتیب و پشت سر هم بر روی چهار جبهه کعبه نصب می‌کنند.

ارتفاع این پرده ۱۴متر و از ۱۶ قطعه به شکل مربع درست شده است. در نوار اطراف آن آیات قرآنی، هر کدام داخل مربعی به صورت جدا نوشته شده و در فواصل مشخص و به صورت جدا کلمات «یا حی یا قیوم»، «یا رحمن یا رحیم» و «الحمد الله رب العالمین» بر روی آن نقش بسته است. پوشش جدید کعبه منقش به آیات الهی با استفاده از نخ‌های طلا و نقره است.
 
عربستان حج تمتع امسال را نیز در شرایط شیوع کووید۱۹ برگزار می‌کند، اما تنها به ۶۰ هزار نفر از اتباع خود اجازه برگزاری حج را داده است.
 
 
 
 
 
Loaded: 0%
 
 
Progress: 0%
Remaining Time -1:34
 
 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group