چرا دوسال ادامه وتکمیل  عملیات ساخت

بزرگترین بیمارستان

مرکز بین المللی  علوم مغز واعصاب

وسرطان مرتبط با آن

 درایران

و منطقه مدیترانه ای

تحت حمایت  کارشناسی دکترسمیعی

متوقف شده ؟؟؟؟

پروفسور سمیعی

  از سه  نمونه بیمارستان در جهان

مرکز بین المللی

علوم مغز واعصاب

 

تحت حمایت  کارشناسی دکترسمیعی

 و(در کشورهای ایران - چین - آلمان )

 در ایران با مشارکت خیرین ایرانی درسطح کشور وجهان

در حال ساخت می باشد

تا کنون  2000/300/000/000 میلیوت تومان هزینه  شده 

برای راه اندازی  ساختمان وبهره برداری از آن

برآوردشامل

 1- تکمیل ساختمان

 2-تجهیزات پزشکی  مورد نیاز

3-  ملزمات بیمارستات

حدود 2000 میلیاردتومان مورد نیاز  می باشد

 خیرین ایرانیان خارج از کشور

میتوانند تجهیزات پزشکی از حارج کشورخریداری  به ایران ارسال دارند 

( داشتن مجوز خزانه دار امریکا  فعلااز تحریم معاف می باشند)

آیا می دانید تکمیل وتجهیز وراه اندازی 

این بیمارستان چه افتخاری پزشکی  ودرآمد زایی...

برای کشور ایران درجهان  خواهد داشت

این پروژه کارفرما  و همچنین پیمانکار پروژه ‌

موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع)

تحت حمایت مالی در ساخت بیمارستان به عهده دارند

 مجوز سازمان مردم نهاد موسسه خیریه امام رضا (ع) 

-----------------------

شاید بتوان به جرات

یکی از مراکزی را که توجه هر کسی  به سرمایه گذاری و یا سکونت در منطقه ۲۲ تهران به خود جلب می کند را مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب ایران دانست.

در این مقاله قصد داریم شما را با بیمارستان فوق تخصصی مغز و اعصاب و یا (همان بیمارستان پرفسور سمیعی )آشنا نماییم.

مساحت و صاحب بیمارستان مغز :

بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان در مساحتی به وسعت ۸۰ هزار متر مربع به پیشنهاد و نظارت مستقیم پروفسور مجید سمیعی چهره ماندگار ایران، رییس سابق انجمن جراحان مغز و اعصاب جهان، جراح میکروسکوپی مغز و مبدع جراحی قاعده جمجمه در جهان، در منطقه ۲۲ تهران در حال ساخت است.

افتخارات پروفسور سمیعی :

وی اکنون عمل‌‌های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می ‌دهد و در اغلب کنگره‌های جراحی مغز و اعصاب جهان به عنوان سخنران مدعو شرکت می‌ کند.

پروفسور سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد.

مراکز مغز و اعصاب دکتر سمیعی :

در نمایشگاه سال ۲۰۰۰ هانوفر آلمان ایشان هم زمان مرکز تخصصی علوم مغز و اعصاب هانوفر آلمان را افتتاح کردند.

پس از آن و به گفته وی،

پزشکان چینی به ایشان مراجعه و درخواست راه‌اندازی چنین مرکزی را در چین کرده که پس از توافقات اولیه این مرکز در آن جا نیز ساخته و به بهره‌برداری رسید

و عنوان رهبر علوم و اعصاب در چین به وی اعطاء شد.

----------------------------

در ایران 

نمای بیرونی این مراکز شبیه مغز انسان بوده

و فن آوری پزشکی نوین تشخیص و درمان اختلالات دستگاه عصبی را به تصویر می کشد.

بیمارستان مغز و اعصاب

(پروفسور سمیعی)

پس از تمایل کشور چین به راه اندازی مرکز علوم اعصاب در آن کشور، از طرف کشور خودمان ایران نیز پیشنهادهایی جهت راه اندازی مرکزی مشابه به دکتر سمیعی ارائه گردید که در نهایت با توافقات صورت گرفته

با دولت و شهرداری وقت این پروژه آغاز گردید.

بیمارستان مغز و اعصاب ایران در منطقه ۲۲ :

مرکز بین المللی علوم اعصاب ایران دارای ساختاری منحصر به فرد است و نمای بیرونی این مراکز نیز همچون دو مرکز دیگر شبیه مغز انسان است.

بر اساس درخواست پرفسور سمیعی،

شروع پروژه و راه اندازی این مرکز منوط به تشکیل یک بنیاد گردید تا هم هزینه‌های ساخت و راه اندازی از سوی مردم تامین گردد و هم این که این مرکز وابسته به نهاد و یا دولت نباشد

و در انتها نیز این مجموعه در خدمت مردم باشد.

این بیمارستان در ابتدا  توسط موسسه بین المللی سلامت پروفسور سمیعی و با همکاری چند جانبه تعدادی از جراحان ایرانی همکار پروفسور سمیعی، سازمان تامین اجتماعی، خیرین، بنیاد جانبازان و شهرداری تهران برای احداث پیگیری می‌گردید.

چرا بیمارستان در منطقه ۲۲ قرار دارد ؟

پس از مشورت و گمانه‌رنی‌های طولانی و جدی موسسه مذکور، و نیز چند بار تغییر جانمایی‌های پیشنهادی در مناطق مختلف شرق و جنوب و مرکز تهران. بالاخره با انتخاب منطقه غرب تهران، در انتهای غربی بزرگراه همت و جنب شهرک شهید باقری که از  بهترین مناطق آب وهوایی تهران است، با جلب مساعدت‌های  شهردار وقت منطقه ۲۲ تهران، موفق به شناسایی و جذب قطعه زمین  فعلی از میان  املاک شهرداری تهران و بر اساس درخواست موسسه بین المللی پروفسور سمیعی، برای این پروژه  گردید و در حال حاضر به همت موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در حال احداث است.

بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی

مدیرعامل موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در این باره می‌گوید: به جهت افزایش آمار مبتلایان به سرطان در ایران، این بیمارستان مجهز به امکانات خاص و مرکز پیشرفته تشخیص و درمان سرطان بوده و پزشکان بسیاری به جهت اعتبار و درخواست پروفسور سمیعی قول مساعد داده‌اند که پس از افتتاح بیمارستان به طور مستمر و ماهیانه در این بیمارستان حضور یافته و به درمان بیماران بپردازند.

علاوه بر این، طبق نظر و پیشنهاد پروفسور سمیعی نخبه ها و نفرات برتر رشته‌های پزشکی، پس از انجام مصاحبه و با انتخاب آقای پروفسور برای گذراندن دوره های فوق تخصصی خارج از ایران بورسیه می گردند و پس از اتمام بورس خود و بازگشت به ایران با موسسه خیریه و این بیمارستان همکاری خواهند داشت.

مدیرعامل موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع)، به نیاز خیریه به کمک و مشارکت مردم برای به پایان رساندن این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه تا کنون از محل کمک های خیرین و مردم ساخته و به این مرحله رسیده است و برای تکمیل به هزینه‌های دیگری نیاز است که با توجه به شناختی که از مردم ایران سراغ داریم این اطمینان وجود دارد که مابقی آن نیز توسط مردم پرداخت شود.

وضعیت بیمارستان مغز و اعصاب :

او گفت: شرط پروفسور سمیعی برای همکاری با این پروژه خیریه بودن آن و عدم واگذاری آن به بخش خصوص یا دولتی بوده است و لذا تا این لحظه و از این پس نیز این پروژه به صورت صد در صد خیریه و با کمک‌های مردمی ساخت و نگهداری خواهد شد.

پیمانکار بیمارستان دکتر سمیعی :

گفتنی است که در این پروژه کارفرما  و همچنین پیمانکار پروژه ‌ موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) بوده ولی علیرغم آن که نقشه های آن با الگوبرداری از انستیتو بین المللی اعصاب (INI) در مرکز هانوفر آلمان بوده است، اما  طراحی نهایی آن با مهندسین مشاور منظومه سلامتی ایرانیان با محوریت دکتر محمدرضا شرافت از خبرگان معماری بیمارستانی در ایران میباشد.

بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی

اطلاعات و امکانات بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی :

این بیمارستان با سه طبقه پیرامونی و ۱۰ طبقه در هسته مرکزی ساخته می شود که قرار است با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و زیر نظر مستقیم پروفسور سمیعی اداره شده و به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز تحقیقاتی،آموزشی، پژوهشی و بیمارستانی ایران تبدیل شود.

این بیمارستان به لحاظ فیزیک و ساخت و همچنین امکانات و تیم پزشکی در کل منطقه بی نظیر است.

بیمارستان پرفسور سمیعی ۲٫۵برابر بزرگتر از مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است

که در حال حاضر بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب در دنیا می باشد.

اتاق‌های بیمارستان شبیه اتاق های هتل است، کف اتاق ها از پارکت پوشیده شده و پنجره های بزرگ اتاق ها فضایی بی نظیر برای بیماران ایجاد می کند. همه اتاق های ۳ تخته این بیمارستان مجهز به حمام است و بخش های ویژه ای برای محل استراحت بستگان بیماران در نظر گرفته شده است.

این مرکز محیطی امن و راحت برای بیماران فراهم آورده و تمام بخش های بیمارستان به گونه ای طراحی شده است که بار روانی را از دوش بیماران مغز و اعصاب بردارد.

بر اساس طرح جناب آقای سمیعی و همانگونه که گفته شد از همان ابتدای کار تربیت کادر پزشکی بیمارستان در دستور کار قرارگرفته و تعدادی از پزشکان جهت طی دوره های تکمیلی به آلمان سفر کرده و مشغول گذراندن تحصیلات و کسب تجربه می باشند. این پزشکان موظفند که مقالات خود را در زمینه مغز و اعصاب ارائه داده و با آخرین دستاوردهای پزشکی آشنا گردند و یا خود دستاوردی را ارائه نمایند.

مرکز علوم مغز و اعصاب ایران – معروف به بیمارستان پرفسور سمیعی – در حال ساخت بوده و هنوز به اتمام نرسیده است. به همین علت هنوز به وزارت بهداشت تحویل نگردیده است.

تهیه کننده : محمد شرافت