جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024
نماینده مردم ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت: تحقق چشم انداز بيست ساله كشور در گرو توجه جدي به حوزه سلامت است.
 
شهلا میرگلوبیات به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی بهداشت و هفته سلامت  با اشاره به جايگاه سلامت در سند چشم انداز بيست ساله نظام افزود: در سند چشم انداز بيست ساله نظام اسلامی در امور اجتماعي به تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعي و ايجاد فرصت هاي برابر و ارتقاي شاخص هايي از قبيل آموزش، ‌سلامت، ‌تامين غذا، افزايش درآمد سرانه در مبارزه با فساد به عنوان اولويت مد نظر مقام معظم رهبري تصريح شده است.
 
وی بیان کرد: اگر دولت و مجلس در پي تحقق اين سند بالادستي براي رسيدن ايران به كشور اول خاورميانه در عرصه هاي گوناگون در افق 1404 هستند بايد توجه به حوزه سلامت را جدي بگیرند.
 
وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با ارائه دیدگاه ها و نظرات کارشناسانه از سوی کمیسیون بهداشت و درمان، مصمم است به لحاظ اهمیت و جایگاه بسیار مهم مقوله سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار طرح ها و لوایحی را متناسب با نیاز جامعه وضع کند.
 
میرگلوبیات گفت: همان طور که در حوزه های عمرانی، فرهنگی و دیگر حوزه ها پروژه هایی تعریف و اعتباراتی برای آنها اختصاص می یابد باید درحوزه سلامت نیز جدی تر وارد شد و برای تامین سلامتی مردم پروژه هایی برنامه ریزی و اجرا کرد.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه با ابراز خرسندی از افزایش 20 درصدی نمایندگان پزشک در مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم گفت: حضور 42 نماینده پزشک در مجلس نهم پتانسیل مناسبی برای تعامل مثبت نمایندگان در خانه ملت به منظور ارتقای سطح سلامت مردم با وضع قوانین خوب و کارگشا است.
 
وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به شعار هفته سلامت در سال جاری با عنوان "فشار خون را جدی بگیریم" گفت: تلاش در راستای افزایش آگاهی های مردم به منظور اصلاح برخی روش های نادرست زندگی که سلامت بشر را تهدید می کند و موجب افزایش فشار خون می شود امری لازم و ضروری است.
 
میرگلوبیات تصریح کرد: با ایجاد حساسیت در بین جامعه به ویژه در بین دانش آموزان و افراد با سنین پائین تر می توان از ابتلای مردم به بیماری خطرناک فشار خون بالا جلوگیری کرد که در این میان مشارکت همه دستگاه های اجرایی تاثیر گذار است.
 
 18تا 24 فروردین به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group