يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024
نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: خدمت در جمعیت هلال احمر به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی مایه مباهات و عبادت محسوب می شود.
 
شهلا میرگلوبیات در حاشیه بازدید از پایگاه های امداد و نجات جاده ای و راهنمایان مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر ساوه و زرندیه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: کمک به همنوعان یک اقدام خداپسندانه است که در آموزه های دینی ما بدان بسیار سفارش شده است و این مهم نزد امدادگران جمعیت هلال احمر متجلی است.
 
وی بیان کرد: در این مجموعه که یک نهاد کمک رسان به شمار می رود افرادی ایثارگر، توانمند و سخت کوش به صورت داوطلبانه و با عشق و علاقه به مردم خدماتی ارائه می دهند که اجر و مزد آن در پیشگاه خدای تعالی محفوظ است.
 
وی اظهار کرد: شرایط جغرافیایی شهرستان های ساوه و زرندیه و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور و تردد بیش از صدها هزار خودرو به صورت روزانه از این دو شهرستان ضرورت اهتمام جدی دستگاه های خدمات رسان به ویژه هلال احمر در امدادرسانی به حوادث و سوانح جاده ای را دوچندان می کند.
 
وی افزود: گزارشاتی که به اینجانب می رسد حاکی از تلاش مجدانه مدیریت و پرسنل جمعیت هلال احمر شهرستان است که این تلاش ها شایسته تقدیر است.
 
وی همچنین با اشاره به فعالیت پایگاه های راهنمایان نوروزی گفت: راهنمایان مسافران نوروزی نیز با استقرار در مبادی ورودی و خروجی شهرها و ارائه اقلام امدادی، نقشه‎های راهنما و همچنین توصیه‎های ایمنی و امداد رسانی در ایجاد آرامش روحی و روانی و نیز مسافرت ایمن مردم نقش تاثیر گذاری ایفا می کنند.
 
میرگلوبیات با اشاره به دیدار ستاد تسهیلات نوروری با مقام معظم رهبری در روزهای پایانی سال 91 گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار خواستار تلاش همه دستگاه‌های مسوول به منظور کاهش چشمگیر سوانح و حوادث سفرهای نوروزی شدند و ارزش و اجر خدمت در ایام تعطیلات عید را بالاتر از ایام دیگر سال دانستند.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم این روند با شتاب بیشتری در روزهای باقی مانده از تعطیلات نوروزی ادامه یابد و با عملیاتی شدن قوانین و توصیه هایی که توسط دستگاه های خدمات رسان به مردم ارائه می شود شاهد کاهش آمار حوادث تلخ باشیم.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در پایان با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت ها و تجهیزات هلال احمر در سراسر کشور خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی برای تقویت این زیرساخت ها و ارتقای فعالیت های این مجموعه برنامه ریزی های خاصی در دستور کار دارد.
 
رییس جمعیت هلال احمر ساوه نیز با قدردانی از حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه و مدیر دفتر ایشان در پایگاه های امداد و نجات و راهنمایان مسافران نوروزی این شهرستان گفت: طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی از 28 اسفندماه 91 لغایت 14 فروردین 92 در این شهرستان اجرا می شود.
 
علی رجبی با اشاره به فعالیت چهار پایگاه ثابت در این شهرستان اظهار کرد: این پایگاهها شامل پایگاه رنگرز در محور قدیم ساوه - تهران، پایگاه قره چای در محور قدیم ساوه - سلفچگان، پایگاه شهید چمران در محور ساوه - همدان و پایگاه زرندیه مستقر در آزاد راه ساوه - تهران است.
 
وی از فعالیت نیروهای کارمند، امدادگر، تکنسین، نیروهای نجات گر و وجود تجهیزات مورد نیاز مانند ست های نجات هیدرولیک در این پایگاه ها خبر داد و افزود: علاوه بر این پایگاه‌ها دو گشت سیار، یک ست نجات و کشیک نوروزی در مرکز جمعیت هلال احمر ساوه آماده ارائه خدمات مورد نیاز به هموطنان هستند.
 
رجبی تصریح کرد: کمک های اولیه، رهاسازی احتمالی مصدومان، اطفای حریق خودروهای دچار آتش سوزی، انتقال و جابجایی مصدومان، خدمات درمانی سرپایی و اسکان و تغذیه اضطراری از جمله خدماتی است که از سوی پایگاه های امداد و نجات ارائه می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group