يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: عدم انجام تعهدات یک مجتمع گردشگری در این شهرستان را به تعطیلی و پلمب کشاند.

رضا ایاز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید نظارت بر اماکن گردشگری این شهرستان برای آمادگی ایام نوروز اظهار کرد: مجتمع های گردشگری شهرستان به منظور انجام تعهدات قانونی و بهداشتی در این دوره مورد بازدید و نظارت قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: تمام اماکن ملزم به رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی، تعهدات اداری، قانونی و بهداشتی هستند و پس از اخذ مجوزهای لازم اجاره فعالیت و ارائه خدمات به مردم را دارند.

ایاز افزود: تمام مجتمع های گردشگری با توجه به ماده ۱۷ قانون نظام صنفی ملزم به رعایت قوانین و مقررات جاری کشور،از جمله قوانین و مقررات صنفی،انتظامی ،بهداشتی،ایمنی،حفاظت فنی و زیباسازی محیط کاری و دستورالعمل های مربوط به نرخ گذاری کالاها و خدمات را که از سوی مراجع قانونی ذی ربط ابلاغ می شود، هستند و در این راستا با هرگونه هنجارشکنی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پلمب و جریمه واحدهای صنفی اساساً مطلوب نظر ما نیست ولی به عنوان یک نهاد نظارتی درصورت مشاهده تخلفات مشهود و عینی مکلف به برخورد قانونی هستیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: همچنین کارشناسان این اداره در سال جاری از ۵۳ مجتمع گردشگری و تفریحی حدود ۳۰۰ مورد بازدید انجام داده اند که در نتیجه آن حدود ۱۰ مورد اخطار کتبی به واحدها ارائه شده است.

شهرستان ساوه دارای ۴۳۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که تاکنون ۱۳۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group