يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) دو واحد آموزشی (فرزندان طبیعت ۴ و ۵ ) در شهر آوه و روستای باغشاهی از توابع بخش مرکزی ساوه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار ساوه یکشنبه، ۲۸ آبانماه در این آیین گفت: ساوه مهد صنعت، تولید و اشتغال است و سرمایه‌گذاران این شهرستان علاقه و انگیزه بالایی برای فعالیت در امور عام المنفعه و خیرخواهانه نظیر مدرسه سازی دارند.

مهدی الیاسی با بیان اینکه مدرسه سازی از باقیات صالحات است که روح معنوی به جامعه می‌بخشد، اظهار کرد: ساوه در تامین فضای آموزشی و احداث مدرسه با کمبود مواجه است و خیرین مدرسه ساز می‌توانند نقش بسزایی در جبران این کمبود و سرانه فضای آموزشی داشته باشند.

وی گفت: خیرین مدرسه ساز دوشادوش بخش دولتی در افزایش فضای سرانه آموزشی نقش دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: احداث مدارس خیرساز اقدام ماندگاری است که باقیات صالحات به شمار می‌رود.

اصغر قراخانلو با اشاره به ساخت دو واحد آموزشی پنج کلاسه با صرف اعتباری قریب به پنج میلیارد تومان توسط گروه صنعتی میهن اظهار کرد: شرکت طبیعت وابسته به گروه میهن با ساخت مدارس در نقاط محروم ضمن عمل به مسئولیت اجتماعی خود نقش بسزایی در تامین فضاهای آموزشی این شهرستان دارد.

وی با اشاره به ساخت ۶ مدرسه دیگر در ساوه گفت: عملیات اجرایی ۶ مدرسه دیگر در این شهرستان در دست اجراست و تا ابتدای سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهد رسید.

قراخانلو با اشاره به اینکه با افتتاح این ۶ مدرسه ۶۰ کلاس درس به سرانه آموزشی شهرستان افزوده خواهد شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این تعداد مدرسه بخش عمده‌ای از نیاز شهرستان به فضای آموزشی برطرف خواهد شد و برای تک شیفت شدن تمامی مدارس ساوه نیاز به احداث ۴۵ مدرسه دیگر است.

مدیرعامل مؤسسه چتر خوشبختی میهن نیز در این مراسم گفت: این مجموعه از سه سال پیش ساخت مدارس در نقاط محروم و روستایی سراسر کشور را آغاز کرده است و در ۲۱ استان ۱۲۱ مدرسه احداث شده است که سهم استان مرکزی ۶ مدرسه و ساوه دو مدرسه بوده است.

محمدرضا تاتلاری با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی این مجموعه در ساوه و زرندیه گفت: در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، کاشت ۴۰ هزار اصله نهال در استان مرکزی، اجرای طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه به متراژ ۱۷۰۰ متر مربع، و آزادی حدود هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد انجام شده است.

وی بیان کرد: هدف از ساخت مدارس، تربیت انسان های باشرف و آینده سازان متخصص و پرورش نخبگانی است که قرار است در آینده به عنوان یک نیروی انسانی متخصص و متعهد کشور را مدیریت کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه گروه میهن در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدامات ارزشمندی انجام داده است، گفت: ارتقای بنیه علمی دانش آموزان مهمترین هدف ساخت مدارس است.

علی فخاری با بیان اینکه معلم، محتوا و مدرسه سه مولفه برای ارتقای بنیه علمی دانش آموزان است، گفت: شهرستان‌های ساوه، اراک و دلیجان با کمبود فضای آموزشی مواجه و نیازمند مشارکت خیرین برای تامین نیازهای آموزشی هستند

در این آئین با اهدای لوح و هدایایی از خیرین مدرسه ساز تجلیل بعمل آمد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۶ مدرسه مشارکتی با مشارکت موسسه حقوقی چتر خوشبختی میهن از محل مسئولیت‌های اجتماعی در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

جواد لنجابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پروژه‌های افتتاحی مدارس خیرساز در استان مرکزی اظهار کرد: با مشارکت موسسه حقوقی چتر خوشبختی میهن ۶ مدرسه ۲ و ۳ کلاسه در روستاهای سطح استان که با سیستم گرمایشی پکیج ساخته شده است به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی با اشاره به افتتاح دو مدرسه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) در ساوه افزود: در مجموع، ساخت این مدارس ۱۵ کلاس به تعداد کلاس‌های ۶ روستای خیرآباد شازند، روستای ایر فراهان، روستای باغشاهی ساوه، روستای آوه ساوه، روستای کله بید و روستای آدشته خنداب اضافه خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: مدرسه روستای خیرآباد شازند در یک طبقه با زیربنای ۱۴۷ مترمربع و محوطه‌سازی ۳۵۷ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال احداث شده که ۱۶ میلیارد از منابع دولتی و مابقی نیز توسط خیر حقوقی میهن تأمین اعتبار شده است.

لنجابی همچنین با اشاره به ساخت مدرسه ۲ کلاسه روستای ایر فراهان با مساحت ۹۳ مترمربع و محوطه‌سازی ۳۱۴ مترمربع یادآور شد: هزینه ساخت این مدرسه نیز ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن توسط خیرین تأمین شده است.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز استان همواره در مشارکت در ساخت مدارس پیشگام هستند اضافه کرد: مدرسه روستای باغشاهی ساوه نیز در یک طبقه و زیربنای ۹۰ مترمربع و محوطه‌سازی ۵۳۱ مترمربع در ۲ کلاس با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده که ۱۳ میلیارد ریال از منابع دولتی و مابقی نیز توسط خیر اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: مدرسه ۳ کلاسه روستای آوه ساوه با ۱۴۷ مترمربع و محوطه‌سازی ۳۷۸ مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با مشارکت ۵ میلیارد ریالی خیرین احداث شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

لنجابی همچنین مساحت زیربنای مدرسه ۲ کلاسه روستای کله بید خنداب را ۹۳ متر عنوان کرد و ادامه داد: با مشارکت ۳.۵ میلیارد ریالی خیرین، این مدرسه نیز برای دانش آموزان روستای کله بید ساخته شد تا دغدغه آنها برای تحصیل کمتر شود.

وی افزود: مدرسه دو کلاسه روستای آدشته خنداب نیز ۱۴۷ مترمربع زیربنا دارد و با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال و با مشارکت ۵ میلیارد ریالی خیرین احداث شده است. در مجموع، برای احداث این ۶ مدرسه اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده که ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را خیرین مشارکت کردند

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group