يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: رشد بالای نرخ جمعیت و مواجه شدن این شهرستان با پدیده مهاجرپذیری، ضرورت تامین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه ارتباطات را دوچندان کرده است.

مهدی الیاسی پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه در آیین افتتاح پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، اظهار کرد: ساوه دارای مزیت صنعتی و کشاورزی است و بخش اعظمی از نیاز کشور و دنیا به انواع تولیدات را تامین می‌کند.

وی در ادامه گفت: مزیت‌های ساوه و بازار کار مناسب در این شهرستان موجب شده است که با پدیده مهاجرپذیری مواجه شود و براین اساس تامین زیرساخت، نیاز جدی شهرستان است.

فرماندار ساوه افزود: ارتباطات، زیرساخت بسیار مهم این شهرستان است و برای توسعه این زیرساخت طرح  فیبرنوری در حوزه شهری و روستایی انجام شده و کل شهرستان تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افزون بر ۴۳۰ روستا در ساوه و زرندیه وجود دارد و خوشبختانه بیشتر این روستاها از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی خواستار پوشش کامل اینترنت در تمامی روستاهای شهرستان های ساوه و زرندیه و نیز ارتقای کیفیت آن شد.

رییس هیات مدیره شاتل نیز گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیاری در حوزه ارتباطات صورت گرفته است.

محمدحسن شانه‌ساززاده افزود: براساس برآورد صورت گرفته برای ۶۷ هزار خانوار ساوجی، ۱۲۰ کیلومتر شبکه، حفاری و اجرا شده است که تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و توسط شرکت شاتل اجرایی شده است. با برخورداری از این طرح، سرعت اینترنت از ۱۰ مگابیت به ۸۰۰ مگابیت افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در سرویس سال اول برای بهره برداران صرفا هزینه نصب و مودم دریافت می‌شود و در ادامه با تعرفه بسیار پایین خدمات اینترنت ارائه می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group