يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

دستیار رئیس جمهور و مسئول پیگیری‌های حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها در فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی نقش موثری دارد، گفت: فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی در جشنواره های نظیر جشنواره ملی انار ترسیم می‌شود.

سکینه سادات پاد چهارشنبه، ۱۷ آبان‌ماه در همایش بانوان در انارستان ایران که همزمان با سومین روز از برگزاری دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در مسجد جامع ساوه برگزار شد، اظهار کرد: حسن ابتکار برگزاری جشنواره ملی انار در مسجد تاریخی جامع ساوه نشانگر احترام به هویت، فرهنگ، تمدن و افتخارات نیاکان ماست.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و داشته های ساوه اظهار کرد: جشنواره ملی انار ساوه فرصتی برای در کنار هم بودن اقوام متعدد ایرانی است، همچنان که انار خاطره خوش در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌ها در شب یلداست و به عنوان یک میوه بهشتی زینت بخش طولانی‌ترین شب سال است.

وی با بیان اینکه انار ساوه علاوه بر اینکه یک میوه است نماد یک فرهنگ قلمداد می‌شود، افزود: میوه‌های بهشتی نظیر زیتون، انجیر و انگور نیز در این شهر تولید می‌شود و می‌توان بوی بهشت را در این شهرستان استشمام کرد.

پاد در ادامه با بیان اینکه جشنواره انار یک رویداد صرفا خاص و مخصوص حوزه کشاورزی نیست، افزود: جشنواره انار یک رویداد فرهنگی، اقتصادی،  گردشگری و ... به شمار می‌رود که نقش موثری در معرفی و شناساندن توانمندی‌های یک منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش بانوان در جشنواره ملی انار ساوه گفت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش موثری در برگزاری رویدادهای ملی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارند. بانوان همواره اثبات کردند که در تمامی وقایع پیشگام بوده‌اند و در تولید انار نیز، نقش موثر بانوان در حوزه فرآوری این محصول مشهود است که موجب تولید محصولات جانبی از انار می‌شود.

وی در ادامه گفت: قرار نیست زنان نقشی در تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نداشته باشند بلکه حضور موفق آنان منشأ آثار و برکات فراوانی در تمامی ابعاد جامعه است.

پاد با بیان اینکه ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی مغفول مانده است، گفت: اگر به داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی توجه جدی می‌شد قطعا شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

وی گفت: الگوی شغل زنانه با حفظ ویژگی‌های زنانه می‌تواند فرصتی را ایجاد کند که بانوان هم نقش مادری خود را ایفا کنند و هم در جامعه حضور موثری داشته باشند. فعالیت بانوان ساوجی در مشاغل خانگی و صنایع دستی یک الگویی برای تمامی بانوان است که در کنار وظایف زنانه خود در منزل به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها در فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی نقش موثری دارد، اظهار کرد: فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی در جشنواره هایی نظیر جشنواره ملی انار ترسیم می‌شود.

پاد

فرهنگ اصیل ایرانی در جشنواره‌هایی نظیر جشنواره ملی انار ساوه ترسیم می‌شود

با بیان اینکه ساوه قطب انار ایران در تولید محصول باکیفیت است و می‌تواند با پیوست فرهنگی و هویتی، بخشی از فرهنگ ایران اسلامی را به دنیا صادر کند، اظهار کرد: ساوه به عنوان کانون و قطب تولید انار می‌تواند تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با سایر شهرهای انارخیز ایران امضا کند.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر جشنواره ملی انار و هدایایی از برخی بانوان برگزیده در حوزه‌های مختلف و دانش آموزان ممتاز تجلیل به‌عمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group