يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رئیس سازمان بسیج ادارات کشور با اشاره به اینکه دیوان سالاری یکی از مشکلات کشور و از جمله آسیب‌های رسوب کرده است، گفت: تا از دیوان سالاری و بروکراسی‌های کاذب که برای عده‌ای شغل کاذب ایجاد کرده فاصله نگیریم مشکلات برطرف نخواهد شد.

سردار فضل‌الله کفیل چهارشنبه، پنجم مهرماه ۱۴۰۲ در نشست بصیرتی با فعالان اقتصادی و مدیران صنایع در سالن جلسات دفتر محلی شهر صنعتی کاوه با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، اظهار کرد: جنگ هشت ساله تحمیلی مشخصا در یک خط مرزی و در مقابل یک کشور متجاوز بود اما ملت ایران با توجه به هویت ملی که داشت در برابر دشمن ایستادگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان صحنه‌داران جنگ اقتصادی هستند، افزود: هیچ راهی برای حل کردن مشکلات اقتصادی جز تولید و به چرخش درآمدن چرخ‌های کارخانجات تولیدی نیست و تولید، تنها راهکار برطرف کردن تمامی مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: تولیدکنندگان در صحنه جنگ هستند و مسئولان باید خود را موظف به پشتیبانی و حمایت از تولید بدانند و همه ظرفیت‌ها پای کار بیایند تا مشکلات تولید برطرف و ظرفیت آن افزایش یافته و منجر به اشتغال‌زایی و کارآفرینی بیشتر شود.

سردار کفیل با اشاره به سه مشکل مطرح شده توسط صنعتگران و فعالان اقتصادی شهر صنعتی کاوه گفت: کمبود نیروی انسانی، آب و قاچاق کالا از مهمترین مشکلاتی بود که در این نشست مطرح شد و باید برای برطرف کردن آنها چاره‌اندیشی کرد. گرچه خوشبختانه مشکل اشتغال در این شهرستان وجود ندارد و واحدهای تولیدی با کمبود نیروی کار مواجه هستند که جنس این مشکل در ساوه با سایر نقاط کشور که با مشکل اشتغال مواجه هستند، متفاوت است.

وی در ادامه گفت: مجموعه‌های فکری در سطح کشور تحت عنوان مجامع بسیجی فعال شده‌اند که گروه اقتصادی آن از متخصصین حوزه اقتصاد هستند و در استان مرکزی نیز باید از ظرفیت این مجموعه‌ها برای حل مسئله استفاده کرد تا مشکلات در یک فرآیند عملیاتی برطرف شود.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات مردم باید در سیکل حل شدن قرار گیرد، تصریح کرد: برای تامین مسکن و برطرف کردن کمبود نیروی انسانی برای حوزه صنعت و تولید باید راهکارهای عالمانه و کارشناسی اتخاذ شود چرا که این مجموعه صنعتی بزرگ کشور در حال حاضر از نبود نیروی کار رنج می‌برد. باید یک بسته کارگشا به منظور برطرف کردن این مشکل ارائه و سهم هر دستگاهی برای حل آن مشخص شود و در سیکل اجرا قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج ادارات کشور با اشاره به بحرانی شدن وضعیت منابع آبی و جمعیت در کشور نیز گفت: در حوزه جمعیت باید به عنوان یک موضوع بحرانی چاره اندیشی شود تا کمبود نیروی انسانی و نیروی کار برطرف و در حوزه تنش آبی نیز باید سازوکار استفاده بهینه از آب اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری در حوزه آب در شرایط تنش آبی یک ضرورت است و در حوزه صنعت بازچرخانی آب و استفاده از پساب براساس زیست بوم هر منطقه می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز آبی صنعت را برطرف کند. قطعا در حوزه صنعت امکان مدیریت منابع آبی وجود دارد به شرط آنکه هدفمند برنامه ریزی و اجرا شود.

سردار کفیل در ادامه با اشاره به اینکه موضوع قاچاق کالا نیز یک موضوع ملی و از دغدغه‌های مهم رهبری است، تصریح کرد: قاچاق کالا دامنه گسترده‌ای دارد و باید به صورت مصداقی در خصوص قاچاق کالا به دولت هشدار داد تا تولید از این پدیده شوم آسیب نبیند.

وی از دیوان سالاری به عنوان یک مشکل دیگر یاد کرد و آن را از آسیب‌های رسوب کرده دانست و افزود: تا از دیوان سالاری و بروکراسی‌های کاذب که برای عده‌ای شغل کاذب ایجاد کرده فاصله نگیریم مشکلات برطرف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان بسیج ادارات کشور همچنین در اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی که در سپاه ناحیه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: جنگ هشت ساله علیه ملت ایران در مقطعی بر این کشور تحمیل شد که هیچ آمادگی از نظر تجهیزات نظامی و مادی وجود نداشت و در مقابل، دشمن تا بن دندان مسلح با تجهیزات مکانیزه برای نبرد با ایران مهیا شده بود.

وی بیان کرد: اگر قدرت نظامی ایران در ابتدای جنگ ضعیف بود، اما قدرت معنوی و ایمان ملت، با الهام از کلام حیات بخش و قدرت آفرین امام راحل صحنه حرکت علیه دشمن را تغییر داد و مردم را هوشیار و وارد صحنه نبرد با رژیم بعث کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در جنگ تحمیلی قدرت ولایت پذیری خود را به رخ دشمن کشید، افزود: ملت ایران در دفاع مقدس با قواعد دینی در صحنه جنگ حاضر شد و توانست خود را به تجهیزات نظامی مجهز کند و امروز کشور با اقتدار کامل تجهیز شده و دشمن توان جنگ رزمی با جمهوری اسلامی را ندارد که از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

سردار کفیل گفت: دشمن در ادامه دشمنی خود دست به جنگ ترکیبی و شناختی زد و دانشگاه و مدرسه را صحنه رزم خود کرد اما با هوشیاری و بصیرت ملت ایران در این جنگ ناکام ماند. جنگ شناختی با محوریت ترکیب با ابزار رسانه همچنان ادامه دارد و جوانان و نوجوانان، سربازان مقابله با این جنگ هستند و نسخه درمان این صحنه جهاد تبیین است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group