يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب علیه السلام گفت: حفظ تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران از مهمترین افتخارات و دستاوردهای بجامانده از دوران سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس و جنگ نابرابر است.

سردار سرتیپ پاسدار محمد میرجانی در آیین تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان ایثار و شهادت شهرستان ساوه که ۲۹ شهریورماه همراه با پخش مستقیم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: در ۳۱ شهریورماه رژیم بعث در یک هجوم نابرابر و سراسری با حمایت مستکبران عالم بنا داشت که ظرف چند روز تهران را فتح کند و حتی شهرهای مرزی کشور به اشغال دشمن درآمد و نزدیک به ۲۲ هزار کیلومتر از خاک ایران به تصرف درآمد.

وی با بیان اینکه ۳۷ روز جنگ در خرمشهر خط بطلانی بر برنامه های دشمن دانست و افزود: عراق به دنبال تصرف خوزستان و سپس سازماندهی پنج لشکر برای حرکت به تهران بود اما رزمندگان اسلام در مدت زمان مقاومت در خرمشهر این پنج لشکر دشمن را منهدم کردند.

این جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان اسلام موفق شدند ظرف مدت یکسال حدود ۲۰ هزار کیلومتر از خاک کشور را از چنگال رژیم بعث عراق خارج کنند و پس از عملیات غرورآفرین بیت المقدس خرمشهر از تصرف دشمن خارج شد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس دنیای ظلم و زور که به کمک عراق آمده بودند خراب و ذلیل شدند، اظهار کرد: بعد از عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴ دشمن فهمید که ایران پیروز این جنگ است و شکست را پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه مساحت ایران در طول ۲۰۰ سال گذشته بنا به دلایل گوناگون نصف شده است، تصریح کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ ایران، در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف بیگانگان درنیامده و تمامیت ارضی کشور حفظ شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس زمین خوردند تا دیگران زمین نخورند و آرامش خود را از دست دادند تا دیگران آرامش داشته باشند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی اظهار کرد: دین اسلام از دو دشمن درون و بیرون پرده برداری کرده است که دشمن ترین دشمن را هوای نفس می‌داند. این دشمن توسط اعضا و جوارح به انسان حمله می‌کند و گریه و اشک بهترین سلاح برای مبارزه با این نوع جنگ است.

وی در خصوص دشمن بیرون نیز گفت: معاندان اسلام و مستکبران عالم دشمن بیرون هستند که باید آنها را شناخت در مقابله با آنان نیز مسلح شد.

امام جمعه ساوه در ادامه، بسیج علمی و فرهنگی و بسیج نظامی را دو وظیفه ای دانست که از آموزه های دینی فراگرفته ایم، گفت: مکتب بسیجی نجات بخش جامعه بشری از هرگونه توطئه و ترفند است و اگر به بسیج علمی، فرهنگی و بسیج نظامی مجهز شویم می توان دشمن درون و بیرون را با تدبیر هوشمندانه شکست داد.

در این آیین پس از استماع سخنان رهبر معظم انقلاب از جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group