يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بر ضرورت راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان مرکزی به منظور تقویت تجارت خارجی و صادرات تاکید کرد.

حسن میرزاخانی چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ در آیین آغاز عملیات اجرایی ساختمان دفتر اتاق بازرگانی اراک در ساوه اظهار کرد:  تسریع در احداث ساختمان اتاق بازرگانی موجب خواهد شد که فعالان صنعتی از برکات و ثمرات این مزیت برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه ساوه قطب صنایع غیرنفتی کشور است، اظهار کرد: مزیت ساوه در حوزه صنعت بی نظیر بوده و صنعت این شهرستان از افتخارات استان مرکزی است.

وی با بیان اینکه برای رشد تولید نیازمند همدلی و مشارکت بین بخشی هستیم، تصریح کرد: همدلی بین بخش خصوصی و دولتی موجب خواهد شد تا موانع و مشکلات تولید در سال رشد تولید و مهار تورم برطرف شود.

معاون استاندار مرکزی با تاکید براینکه نیازمند تحول اقتصادی هستیم، گفت: استان مرکزی در حوزه تجارت خارجی و صادرات تا حدودی ضعف دارد اما پتانسیل و ظرفیت های اقتصادی استان ایجاب می‌کند تا با تلاش همه جانبه تجارت خارجی تقویت شود.

میرزاخانی با بیان اینکه استان مرکزی فاقد دفتر وزارت امور خارجه است، گفت: دفتر وزارت امور خارجه در اغلب استان ها وجود دارد و مزیتی برای برطرف کردن بسیاری از موانع است و در  تقویت تجارت خارجی بسیار موثر خواهد بود.

وی به نقش دولت در استان برای مانع زدایی از تولید اشاره کرد و گفت: ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی رتبه دوم کشور را کسب کرده و بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد اجرایی شده تلاش خواهیم کرد تا زمینه اجرایی شدن تمامی مصوبات فراهم شود.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و نظارتی استانداری مرکزی نیز گفت: بخش اقتصادی دولت در استان اقدامات ثمربخشی را در توسعه صنعتی و تولیدی انجام داده است.

بهنام نظری افزود: استان مرکزی قلب ایران است و ساوه و زرندیه ستون های استوار صنعت و اقتصاد استان هستند که باید از این ظرفیت حمایت شود.

وی بیان کرد: در سایه امنیت است که توسعه اقتصادی اتفاق خواهد افتاد و در مقابل، رشد شاخص های اقتصادی بستر ساز امنیت پایدار خواهد بود.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: در عرصه تولید باید هم افزایی داشته باشیم تا ساوه و زرندیه به جایگاه واقعی خود در تأثیرگذاری در اقتصاد کشور دست یابند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افتتاح دفتر اتاق بازرگانی در اراک و فعالیت این تشکل بخش خصوصی در ساوه موجب رفع بسیاری از موانع و مشکلات می شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی با اشاره به منفی بودن نرخ بیکاری در ساوه و زرندیه اظهار کرد: تامین برخی زیرساخت ها نظیر آب و برق و حوزه درمان موجب خواهد شد تا توسعه روز افزون ساوه در حوزه صنعت و اقتصاد را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ساوه و زرندیه در حوزه صنعت، کشاورزی و تولید پرظرفیت هستند و حمایت بخش خصوصی در کنار دولت لازمه پیشرفت و توسعه پایدار این منطقه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group