يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: سالانه افزون بر دو میلیون نفر از خدمات درمانی سپاه روح الله در شهرهای مختلف استان مرکزی بهره‌مند می‌شوند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در حاشیه نشست دوره‌ای مدیران مراکز درمانی وابسته به سپاه روح الله استان مرکزی که در درمانگاه شهدای گمنام سپاه ساوه تشکیل شد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سپاه روح الله استان مرکزی با راه‌اندازی یک بیمارستان ۱۰۷ تختخوابی و ۹ مرکز درمانی و یک مرکز جراحی محدود توانسته است بار سنگینی را از دوش حوزه سلامت در بخش خصوصی و دولتی بردارد و حجم قابل توجهی از مراجعین به مراکز درمانی استان را پذیرا باشد.

وی با اشاره به فعالیت افزون بر ۲۷۰ نفر کادر درمانی در مراکز درمانی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: در بیمارستان ۱۰۷ تختخوابی نیز افزون بر ۷۰۰ نفر پزشک، پرستار و ... فعالیت دارند و سالانه بیش از دو میلیون نفر از مردم استان مرکزی به مراکز درمانی سپاه مراجعه و خدمات لازم دریافت می کنند.

او با اشاره به پایش‌های صورت گرفته از میزان رضایتمندی مردم در مراجعه به مراکز درمانی سپاه گفت: بررسی فرم‌های نظرسنجی و ارسال نظرات در سایت‌های مربوطه نشانگر رضایتمندی مردم استان از کیفیت و نوع خدمات درمانی است که ارائه می‌شود و در درمانگاه شهدای گمنام سپاه ساوه نیز به دلیل تنوع و تعدد ارائه خدمات درمانی گوناگون عمومی، تخصصی، دندانپزشکی و ... شاهد حجم بالای مراجعین و رضایتمندی قابل توجهی هستیم.

سردار کریمی با بیان اینکه افزون بر ۷۵ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی سپاه را افراد عادی و ۲۵ درصد را پرسنل نظامی تشکیل می‌دهند، گفت: مراکز درمانی سپاه خصوصی یا دولتی نبوده و با تعرفه‌های غیردولتی بیشتر به قشر متوسط یا کمتر برخوردار جامعه و نیز اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، خدمات لازم ارائه می‌دهد. برای برخی افراد خاص جامعه نظیر جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا نیز خدمات ویژه ای ارائه می‌شود.

وی با اشاره به نحوه پرداخت‌ سازمان‌های بیمه‌گر گفت: با وجود زمان‌بر شدن پرداخت‌های سازمان‌های بیمه‌گر اما وقفه‌ای در ارائه خدمات صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه نگاه مراکز درمانی سپاه بر ارائه خدمات متمرکز هستند نه درآمدزایی، گفت: در بیشتر مواقع و به فراخور مناسبت‌های ملی و مذهبی، خدمات درمانی رایگان ارائه می‌شود و برخی مراکز درمانی نیز در ارائه سایر خدمات نظیر کمک‌های مومنانه نقش آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه، ارتقای مراکز درمانی را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای دانست و افزود: در حال حاضر در ۹ درمانگاه، یک بیمارستان و مرکز جراحی محدود خدمات متعدد تخصصی و فوق‌تخصصی نظیر چشم پزشکی، داخلی، قلب، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاهی و ... ارائه می‌شود. در این مراکز بیش از ۱۲ خدمت تخصصی به مردم استان ارائه می شود و با سایر مراکز درمانی استان همراه بوده و به دنبال رقابت نیستند و با هدف ارائه خدمات، فعالیت می‌کنند.

وی از مردم استان خواست چنانچه انتقادی و پیشنهادی نسبت به عملکرد مراکز درمانی سپاه دارند حتما نقطه‌نظرات خود را به معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی انعکاس دهند و گفت: قطعا از نظرات و پیشنهادات مردم در کیفی سازی خدمات و رفع نقاط ضعف استفاده خواهیم کرد.

مدیر درمانگاه شهدای گمنام سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: درمانگاه شبانه روزی شهدای گمنام، علاوه بر ارائه خدمات در حوزه پزشک عمومی، تزریقات و پانسمان و سایر خدمات دیگر، خدمات در حوزه فوق تخصصی چشم، فوق تخصص درد، متخصص جراحی عمومی، کودکان و نوزادان، بیماری‌های داخلی، مغز و اعصاب، بیماری‌های عفونی، طب فیزیکی و توانبخشی ارائه می‌دهد.

سرهنگ پاسدار محمد شریف افزود: طی دو سال اخیر احداث بخش‌های پوست، مو و زیبایی با تجهیزات روز و پیشرفته، تجهیز و توسعه بخش دندانپزشکی(ایمپلنت)، تجهیز و توسعه بخش فیزیوترابی با تجهیزات پیشرفته، تکمیل بنای بخش آزمایشگاه طبی، ساخت و تجهیز نمازخانه، راه‌اندازی آسانسور و ساخت و راه‌اندازی سالن غذاخوری از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط هزار نفر از خدمات درمانی این درمانگاه استفاده می‌کنند، افزود: بازسازی درمانگاه، خرید تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای، افزایش تعداد متخصص و تبدیل شدن به مرکز اصلی درمانی سرپایی شهرستان در طول چند سال اخیر موجب افزایش تعداد مراجعات در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان از این مرکز درمانی شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group