يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، ۲۹ طرح برق رسانی به شهرستان ساوه با صرف اعتباری بالغ بر ۸۸۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ۱۸ بهمن ماه، در آیین بهره برداری از این تعداد پروژه که به صورت نمادین در روستای قردین از توابع بخش مرکزی ساوه انجام شد، اظهار کرد: اجرای طرح بهارستان در ۴۳ روستا و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در شهر ساوه به طول ۱۰۳ کیلومتر از جمله پروژه های حوزه برق این شهرستان است.

محمود محمودی اصلاح و بهینه سازی ۹ پست زمینی ساوه و شهر صنعتی کاوه، احداث ۲۸ دستگاه پست هوایی جهت رفع ضعف ولتاژ، احداث شبکه فشار متوسط هوایی برای افزایش قابلیت مانور و احداث دو فیدر جدید از پست ۶۳.۲۰ امامزاده خورق(ع) را از دیگر پروژ ه های افتتاح شده در شهرستان ساوه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی همچنین از بهره برداری ۲۲۷ پروژه توزیع برق با اعتبار ۲۱۴ میلیارد ریال، همزمان با دهه فجر در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: ۲۵ پروژه توزیع برق در اراک، ۸ پروژه در آشتیان، ۱۰ پروژه در تفرش، ۲۷ پروژه در خمین، ۱۲ پروژه در خنداب، ۶ پروژه در دلیجان، ۱۴ پروژه در زرندیه، ۲۹ پروژه در ساوه، ۵۳ پروژه در شازند، ۴ پروژه در غرق آباد، ۱۷ پروژه در فراهان، ۱۶ پروژه در کمیجان و ۶ پروژه در محلات افتتاح خواهد شد.

وی اتمام پروژه "سیم به کابل" شهرستان‌های آشتیان، شازند، دلیجان و تفرش، جابجایی ۳ هزار اصله تیر برق، اصلاح و بهینه سازی ۲۲۵ کیلومتر شبکه فرسوده، توسعه و بهینه سازی ۴ هزار چراغ روشنایی معابر و اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق ۹۰ روستا در طرح بهارستان را از پروژه‌های شاخص قابل افتتاح توزیع برق در دهه فجر عنوان کرد.

محمودی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های توزیع برق استان برای ۸۵۶ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است، افزود: صنعت برق کشور علاوه بر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم فعالیت‌های تولیدی در همین صنعت، به صورت مستقیم در فعالیت های دیگر صنایع نیز نقش داشته و همچنین به صورت غیرمستقیم در اشتغالزایی صنایع دیگر نقش آفرین است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی توسعه زیرساخت‌های شهری، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش تلفات، کاهش خاموشی ها و بهبود مبلمان روستایی و شهری را از اهداف افتتاح این پروژه‌ها دانست.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: اقدامات خوبی در صنعت برق استان ذیل برنامه های جامع کشور صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

فرزاد مخلص الائمه افزود: طرح بهارستان صنعت برق خدمات زیادی را به جوامع روستایی ارائه کرده است که این روند همچنان ادامه دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group