يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

امام جمعه ساوه گفت: اختصاص اعتبار و سرمایه‌گذاری برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی دانش آموزان هزینه نیست بلکه سپرده‌گذاری برای آینده آنان بوده و خروجی آن منجر به تقویت باورهای دینی و اعتقادی خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه که در سالن جلسات سپاه ناحیه ساوه و پس از برگزاری مراسم بدرقه شهدای گمنام از این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: امروز کار ما سخت‌تر از دوران پیامبر اکرم(ص) است چرا که دشمن به دنبال تغییر جای جلاد با شهید است و باید با جهاد تبیین اجازه ندهیم دشمن واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد.

وی افزود: جابجایی بین باورها و ارزش‌ها را برنامه دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی دانست و افزود: با همدلی و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی می‌توان نسل نوجوان و جوان را با ابهام زدایی با باورها و ارزش‌های اسلامی آشنا و عجین کرد.

امام جمعه ساوه تاکید کرد: اختصاص اعتبار و سرمایه‌گذاری برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی دانش آموزان هزینه نیست بلکه سپرده‌گذاری برای آینده آنان بوده و خروجی آن منجر به تقویت باورهای دینی و اعتقادی خواهد شد.

وی خواستار برگزاری و تقویت نشست‌های جهاد تبیین در بین دانش آموزان، دانشجویان، کارگران، معلمان، فرهنگیان، طلاب و روحانیان و ... شد و افزود: تقویت نشست‌های فرهنگی با ابزارهای گوناگون و متنوع موجب مصون ماندن از تهاجم فرهنگی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز با تاکید بر  اینکه ساوه در حوزه جهاد تبیین از شهرهای پیشتاز و پیشرو است، گفت: نقد سازنده و جلوگیری از اجرای سناریوهای معاندین برای ضربه زدن به انقلاب، موضوع مهمی است که باید متولیان فرهنگی مدنظر قرار دهند.

مهدی الیاسی در ادامه، هم افزایی و مشارکت بین بخشی موجب بروز اتفاقات خوب در جامعه خواهد شد، افزود: انتقال مفاهیم جهاد تبیین باید فراگیر و در موضوعات مختلف باشد و از موازی کاری و اجرای فعالیت‌های یکسان پرهیز کرد. بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تقویت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیز ضروری است.

رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه تقویت فعالیت‌های فرهنگی صرفا با گفتمان‌سازی میسر نخواهد شد، اظهار کرد: نگاه به حوزه فرهنگ تک بعدی است در حالی که هرگونه فعالیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

ابوالحسن شریفی افزود: برگزاری هفته‌های فرهنگی در سطح شهرستان یا فعالیت‌های متنوع و جذاب، برنامه ریزی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح تاب آوری و خویشتن‌داری مردم از جمله راهکارهای موثر در این حوزه است.

وی بیان کرد: هنر دلسوزان انقلاب عمل به منویات رهبری در جذب حداکثری و دفع حداقلی است و برای جذب حداکثری باید از تمامی ابزار متنوع و جذاب با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت جامعه با هرگونه گرایش سیاسی استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز با تاکید بر ناکافی بودن سطح فعالیت‌های فرهنگی در جامعه گفت: آموزش و پرورش و رسانه‌ها تاثیر بالایی در فرهنگ سازی و روشنگری جامعه دارند.

محمودرضا سازنده افزود: رسانه ها باید فعالیت‌های خبری خود را با تقویت روحیه امیدآفرینی در جامعه انجام دهند چرا که دشمن به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی است و رسانه‌ها هستند که باید با تقویت امید به مقابله با توطئه‌های دشمنان بپردازند.

وی همچنین خواستار شفاف سازی تخصیص و هزینه کرد بودجه و ردیف فرهنگی مجموعه مدیریت شهری شد و افزود: دستگاه های فرهنگی و بویژه مجموعه مدیریت شهری باید به صورت شفاف و دقیق هزینه فعالیت‌های فرهنگی خود را اعلام کنند تا براساس نیازهای فرهنگی شهر فعالیت کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز با اشاره به اجرای برنامه‌هایی با موضوع جهاد تبیین و فرزندآوری اظهار کرد: دوره‌های متعدد آموزشی در حوزه جهاد تبیین با سرفصل‌های مختلفی با جامعه هدف گوناگون در شهرستان برگزار شده و استمرار دارد.

حسین محمودی‌فر با بیان اینکه جهاد تبیین باید با موضع صادقانه و اقناع کننده صورت گیرد، افزود: دعوت از سخنرانان و اساتید دانشگاه با ابهام زدایی و روشنگری موجب شده است که اقناع سازی درستی صورت گیرد و مدارس و سایر فضاهای آموزشی از این حرکت استقبال خوبی کردند.

در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

برگزاری جلسات روشنگری و بصیرت افزایی در مدارس و اماکن آموزشی، فضاسازی شهر با موضوع روشنگری جامعه و ابهام زدایی، تقویت فعالیت‌های راهیان نور در مدارس و اعزام مستمر دانش آموزان برای بصیرت افزایی، تقویت مهارت‌های زندگی و خانواده با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین به ویژه مادران دانش آموزان و فرزندان، تشکیل نهضت ارتقای سواد رسانه‌ای، تشکیل کارگروه ویژه بررسی آسیب های اجتماعی و تشکیل انجمن خیرین فرهنگی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group