يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مستند "ماما نان داد" ساخته میثم شمسی کارگردان ساوجی موفق شد، تقدیرنامه ویژه هیات داوران را از بخش اصلی مسابقه بین‌الملل نوزدهمین جشنواره ابوجا نیجریه را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه این جشنواره آمده است: این جشنواره یک پلتفرم معاصر و لیبرال را برای فیلمسازان جهان ارائه می‌دهد تا برتری فرم هنر فیلم را به نمایش بگذارند. هدف عمدتا کمک به درک و درک فرهنگ‌های ملل مختلف است.

ما امیدواریم که بتوانیم موقعیت‌های پیچیده انسانی این جهان که به سرعت در حال تغییر است را در عصر جهانی شدن ارائه دهیم. کمیته جشنواره این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که فیلم‌هایی را که با اهداف جشنواره مطابقت ندارند یا می‌توانند به احساسات و حساسیت‌های ملی هر کشور شرکت‌کننده توهین کنند یا احتمالا تبعیض نژادی را ترویج می‌کنند حذف کند.

کارگردان این فیلم کوتاه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این فیلم در ساوه ساخته شده و تمامی عوامل آن ساوه‌ای هستند، اظهار کرد: این فستیوال سوم نوامبر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

میثم شمسی افزود: مستند "ماما نان داد" روایتی از زندگی مادری است که با نان پختن فرزندان یتیم خود را سروسامان می‌دهد و همچنین با این کار ایجاد اشتغال هم کرده است.

وی در معرفی عوامل فیلم گفت: مستند "ماما نان داد"  به کارگردانی میثم شمسی و با تهیه کنندگی صابر گودرزی و میثم شمسی، تصویر برداری محمد مهدی منفردساخته شده و سینا محمد لو دستیار کارگردان، حسن شکری تدوینگر و طراح پوستر و علیرضا منفرد صدابردار این اثر هستند.

شمسی بیان کرد: علت ساخت این فیلم به تصویر کشیدن همت والای پیرزن روستایی است که با تلاش خود بر مشکلات غلبه کرده است و توانسته فرزندان خود را بدون نیاز به هیچ کمکی بزرگ کند و همچنین ایجاد اشتغال در یک روستای کوچک را انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به رقابت مستند "ماما نان داد" در صوفیه بلغارستان و اسکندریه مصر، گفت: مستند "ماما نان داد" همچنین به نهمین دوره از فستیوال SOFIA BITING DOCS  صوفیه، بلغارستان و همچنین به  هشتمین دوره از فستیوال اسکندریه مصر راه یافت.

شمسی با بیان اینکه این جشنواره هر ساله برگزار می‌شود و اولین دوره آن در سال ۲۰۱۵ بود، گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فضایی مناسب برای تبادل تجربیات بین فیلمسازان از سراسر جهان و ایجاد فرصتی برای فیلمسازان کوتاه برای ارائه فیلم‌های خود اعم از روایی، مستند و یا انیمیشن برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف توسعه و پیشرفت سینمای کوتاه برگزار می‌شود. همچنین SOFIA BITING DOCS منتخبی از فیلم‌های مستند را ارائه می‌کند که به موضوعاتی مانند حقوق بشر، مشکلات زیست‌محیطی، تبعیض، بی‌احترامی به تنوع‌ها و ... و موضوعات بحث‌برانگیز با اهمیت کلیدی می‌پردازند.

گفتنی است، فیلم کوتاه "هیچکس خانه نیست" اثر دیگر این کارگردان ساوجی است که در ادامه حضورهای موفق خود در جشنواره‌های بین المللی، در بخش مسابقه بیست و ششمین دوره از فستیوال INTERNATIONAL POLICE AWARD ARTS FESTIVAL ایتالیا، فلورانس و بیست و چهارمین دوره فستیوال بین المللی فیلم کوتاه آمریکا، ایالت تگزاس، شهر ابیلین به نمایش گذاشته شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group