يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

فرماندار ساوه گفت: مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری این شهرستان ضمانت اجرایی بالایی دارد و با تشکیل این کمیته بسیاری از مشکلات صنعتگران به صورت تخصصی مطرح و سازوکار لازم برای برون رفت از آن اتخاذ شده است.

مهدی الیاسی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری شهرستان ساوه که با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان‌های ساوه و زرندیه در دفتر انجمن مدیران صنایع واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری بطور مستمر تشکیل و موانع پیش روی تولید در این جلسات مطرح و برای برطرف شدن آنها تصمیم‌گیری شده و حمایت قضائی می‌شود.

وی به ضمانت اجرایی بالای مصوبات کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: تمامی مصوبات این ستاد و کمیته حمایت قضائی به صورت قانونی به اجرا درآمده و صنعتگران با انگیزه بیشتری در راستای رونق تولید نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: به طور قطع دستگاه قضائی حامی تولید و فعالان اقتصادی است و به صورت قانونمند بستر لازم را برای امنیت بیشتر سرمایه گذاران فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز با اشاره به اینکه نیمی از صنعت استان مرکزی در شهرستان ساوه مستقر است، اظهار کرد: اغتشاشات در کنار مشکلات اقتصادی فضای رکود را در حوزه تولید حکمفرما کرده و ناامنی‌های اخیر منجر به رکود در بازار عرضه محصولات تولیدی شده است.

سعید رضوانی در ادامه با تاکید بر اینکه نبود دغدغه معیشتی در میان نیروهای انسانی برای کارفرمایان اهمیت بسزایی دارد، اظهار کرد: افزایش هزینه‌های معیشتی جامعه کارگری با وجود افزایش حدودا ۵۰ درصدی حقوق و مزایا در سال‌جاری موجب بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی شده است. نیروی انسانی اگر دغدغه معیشت نداشته باشد قطعا بهره‌وری بالایی خواهد داشت.

 وی افزود: متاسفانه نظام بانکی که باید با تزریق نقدینگی در حکم سیستم خون رسانی به شریان اقتصادی ایفای نقش کند، در عمل به دستورالعمل‌ها و قوانین کوتاهی می‌کنند.

رضوانی به قوانین دست‌وپا گیر که مانع استمرار حیات تولید می‌شود اشاره کرد و افزود: هر چقدر فضای حمایتی از سرمایه‌گذار بیشتر باشد کارفرما می‌تواند با رونق تولید، از نیروی انسانی حمایت کند. ولی شرایط به گونه‌ای شده که دستگاه‌های اجرایی به دلیل برخی قوانین دست و پاگیر یا کاری از دستشان بر نمی‌آید که برای حمایت از تولید انجام دهند یا توان اجرای کار ندارند.

در این جلسه برخی مدیران صنایع و تولیدکنندگان به بیان مشکلاتی در حوزه ترخیص کالا، واردات مواد اولیه و صادرات کالا، مشکلات گمرکی، اعلام بار مجازی و ... پرداختند و خواستار حل مشکلات و موانع پیش رو و توسعه‌ای پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group