چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی گفت: بارش‌های خوبی در استان مرکزی به وقوع پیوست، اما منجر به سیلابی شدن رودخانه‌ها و افزایش دبی ورودی سدهای استان نشد.

عزت‌اله آمری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۱۴۰۰ ) تاکنون ۱۲۲ میلیمتر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که این میزان بازندگی نسبت به دوره درازمدت مشابه حدود ۱۲ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: با وجود این میزان بارندگی و حتی پوشش برف اخیر که نسبت به گذشته و درازمدت افزایش داشته است، اما جریان سیلابی در استان شکل نگرفت و هیچ سیلابی در رودخانه های سطح استان جاری نشد که بخواهد با روان شدن در رودخانه ها و سرازیر شدن به سمت سدهای استان دبی ورودی به سدها را افزایش دهد.

او بیان کرد: بارندگی‌های سال آبی جاری گرچه منجر به سیلابی شدن رودخانه ها نشد، اما موجب تغذیه آب های زیرزمینی شده و جریان پایه ای رودخانه راه افتاد و امیدواریم بارندگی‌های مرحله بعدی که منجر به سیلابی شدن رودخانه ها خواهد شد دبی ورودی به سدها را افزایش دهد.

آمری با اشاره به اینکه در حال حاضر نیمی از مخازن سدهای استان بویژه سد کمال صالح اراک و الغدیر ساوه را منابع آبی احاطه کرده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با ادامه روند بارندگی‌ها شاهد افزایش دبی ورودی به سدهای استان شده و مخازن سدها بهبود پیدا کند.

وی بیان کرد: تداوم بارندگی هایی که خوشبختانه روند قابل قبولی از ابتدای سال آبی جاری داشته است منجر به بهبود سفره های آب‌های زیرزمینی خواهد شد و امیدواریم وضعیت منابع آبی با شدت بارش‌ها به گونه‌ای شود که از وضعیت خشکسالی خارج شویم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group