پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

سرپرست فرمانداری ساوه گفت: سلامت اصلی‌ترین فاکتور توسعه و پیشرفت جوامع به شمار می‌رود.

مهدی الیاسی شنبه دوم بهمن ماه در چهارمین مجمع سلامت شهرستان ساوه با موضوع: "خود مراقبتی آری، خود درمانی هرگز"، (نه به خرید کالاهای سلامت محور از مسیرهای غیرمجاز و نه به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در انسان و دام) که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه ساوه برگزار شد، با تاکید بر اینکه سلامت از اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه در برنامه هفتم توسعه است، اظهار کرد: در جامعه‌ای که شاخص سلامت تامین شود برای سایر شاخص‌های توسعه‌ای می‌توان برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در شرایط کرونایی که طی دو سال اخیر بر جهان حاکم شد وقتی شاخص سلامت مردم با تهدید مواجه شد کلیه شاخص‌های توسعه اقتصادی و ... دچار چالش شد بنابراین سلامت اصلی‌ترین فاکتور توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود.

وی افزود: در حوزه سلامت تنها بخشی متوجه وزارت بهداشت است و بخش عمده‌ای از تامین سلامت به عنوان فاکتور اصلی توسعه نیازمند مشارکت ارکان حاکمیت و هم‌افزایی بین‌بخشی است و در شرایط کرونایی مشارکت همگانی موجب شد تا با یک کار جمعی و جهادی شرایط بیماری تثبیت یافته و آمار بستری شوندگان و قربانیان کاهش یابد.

سرپرست فرمانداری ساوه افزود: تلاش برای تولید محصولات کشاورزی و دامی سالم، پرهیز از استفاده زیاد از سموم در تولیدات، تامین سلامت روحی در کنار سلامت جسمی، برقراری زیست سالم از جمله مصادیقی است که نشان می‌دهد در تامین فاکتور سلامت هماهنگی بین بخشی ضرورت دارد.

وی بیان کرد: در حوزه واکسیناسیون شهرستان ساوه رتبه ۳۱ در تزریق دُز سوم واکسن را دارا بود که خوشبختانه با تلاش جمعی توانستیم در رتبه ۱۹ قرار بگیریم و امیدواریم بتوان با آگاهی‌رسانی دستگاههای اجرایی و اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها، خوراک فکری و فرهنگی با محوریت دانشکده علوم پزشکی و مشارکت جامعه خیرین بتوان زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را تامین کرد.

الیاسی افزود: چهارمین مجمع سلامت شهرستان ساوه با در نظر گرفتن شعار ملی "خود مراقبتی آری، خود درمانی هرگز"، (نه به خرید کالاهای سلامت محور از مسیرهای غیرمجاز و نه به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در انسان و دام) تلاش می‌کند تا با تحقق این شعار زیرساخت‌های لازم درمانی و بهداشتی را با تاکید بر تعهد و تخصص در جامعه پزشکی و پرستاری برای جامعه ۳۵۰ هزار نفری شهرستان تامین کند.

به گزارش ایسنا امام جمعه ساوه نیز گفت: دین مبین اسلام بر رعایت بهداشت تاکیدات فراوانی دارد و بر مسواک زدن و حجامت را توصیه کرده که نشان می‌دهد بنابراین دین اسلام دین بهداشت و درمان است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود:  اسلام توصیه‌های فراوانی در خصوص نحوه صحیح غذاخوردن دارد چرا که موضوع سلامت و جان انسان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: عمل به دستورات الهی سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج خواهد داد و باید برای شادابی و نشاط جامعه سلامت جسمی و روحی  همزمان تضمین شود.

امام جمعه ساوه افزود: وظیفه همگانی ماست که با تامین اجتماعی سلامت در ظاهر و باطن با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها مشکلات جامعه را حل کنیم.

وی بیان کرد: یاد خدا، تامین مسکن و ازدواج مایه آرامش انسان خواهد شد و وظیفه حاکمیت تامین نیازهای انسان نظیر مسکن ارزان قیمت و تلاش برای فراهم کردن ازدواج آسان است.

در چهارمین مجمع سلامت شهرستان ساوه بیانیه مجمع قرائت و دستگاههای اجرایی که تکالیف آنها مشخص شده بود ذیل آن را امضاء و متعهد به اجرایی شدن بیانیه شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group