جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار ساوه گفت: برای حمایت از نیروی کار، قوانین حوزه کارگری نیازمند اصلاح و بازنگری است.

علی میرزایی شنبه ۲۹ آبانماه همزمان با سالروز تصویب قانون کار در همایشی که با حضور جمعی از کارگران در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه برگزار شد، اظهار کرد: موانع قانون کار باید احصاء و مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن حمایت از نیروی کار منجر به تقویت اشتغال و تولید شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ساوه قطب تولید کشور به دلیل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور است، افزود: در این شهرستان نرخ بیکاری نسبت به سایر شهرستان‌ها پایین است اما در عین حال مشکلات قانونی بسیاری در حوزه کار و کارگران وجود دارد که نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی با تاکید بر حمایت از نیروی کار گفت: انتظارات جامعه کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه افزایش یافته است و برای تامین انتظارات بحق آنان باید برای فراهم کردن زیرساخت‌های رفاهی از جمله مسکن سازوکار مناسب اتخاذ کرد.

فرماندار ساوه تصریح کرد: به منظور تامین نیاز مسکن کارگران و نیز نیازهای رفاهی و معیشتی آنان باید تعاونی‌های کارگری احیا و تشکیل شود تا بتوان رفاه نسبی را برای جامعه کارگری به عنوان سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سایه تحریم بر حوزه تولید کشور سنگینی می‌کند، افزود: به دلیل فشارهای اقتصادی  و تحریم‌ها، تولیدکنندگان در تهیه مواد اولیه، تولید و فروش کالا با چالش مواجه هستند و باید بپذیریم که شرایط امروز کشور بیانگر آن است که درگیر جنگ اقتصادی هستیم.

میرزایی با اشاره به اینکه شکاف بین مردم و اختلاف در بین مسئولان نقشه اصلی دشمنان است، تصریح کرد: دشمنان با ایجاد فضای یاس و ناامیدی در پی رسیدن به اهداف شوم خود هستند اما هوشیاری و بصیرت مردم مانع تحقق توطئه‌های آنان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز گفت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای شده است که با درآمد پایین کارگران، تامین مسکن یک رویایی دست نیافتنی برای کارگران شده است.

داوود میرزایی با تاکید بر اینکه جامعه شریف کارگری نباید دغدغه معیشتی داشته باشند، افزود: جامعه کارگری از حداقل‌های رفاهی و معیشتی محروم هستند و حقوق و دستمزد آنان کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا، افزون بر ۷۰ درصد کارمندان مشمول طرح دورکاری شدند  یا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محل کار خود حاضر شدند اما کارگران حتی یک روز هم جبهه اقتصادی را تعطیل نکردند و حتی به دلیل تراکم جمعیتی در سرویس کارخانجات یا در محل کار خود درگیر این بیماری شده و در مسیر تولید و رونق اقتصادی کشور جان خود را از دست دادند و در طرح واکسیناسیون نیز علیرغم شرایط خاص شان در صف آخر دریافت واکسن قرار گرفتند.

میرزایی گفت: با وجود افتتاح ورزشگاه جامعه کارگری شهرستان ساوه در سالهای گذشته اما کارگران از این ورزشگاه هیچ بهره برداری نمی‌کنند. این مجموعه از حدود دو سال پیش اجاره داده شده است و سودی برای کارگران ندارد که انتظار می‌رود این مجموعه ورزشی که به نام کارگران احداث شده برای آنان عایدی داشته باشد.

در این همایش تنی چند از فعالان تشکل های کارگری و نماینده کارگران به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مشکلات کارگران پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group