جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه گفت: براساس مصوبه کارگروه ساماندهی بازار مرغ در ساوه، ارسال محموله‌های این ماده خوراکی و پروتئینی به سایر مناطق کشور پیش از تامین نیاز شهرستان ممنوع است.

«علی میرزایی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با  ایرنا، گفت: بررسی مکرر واحدهای مرغداری در حوزه جوجه‌ریزی، نحوه دریافت نهاده‌های دامی و شبکه تولید و توزیع گوشت مرغ در ساوه به‌منظور رفع مسایل به وجود آمده از سوی دامپزشکی، صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی با قوت دنبال می‌شود.

وی توضیح داد: کارگروهی متشکل از نمایندگان ادارات مذکور بر چرخه تولید تا توزیع مرغ نظارت مستمر دارند تا از بروز احتمالی مشکل در جلوگیری شود.

فرماندار ساوه ادامه داد: با مرغدارانی که مصوبه کارگروه را رعایت نکنند برخورد می‌شود و نظارت‌ها بر این امر تشدید خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: برخی از فروشگاه‌های خرد عرضه مرغ در ساوه نسبت به فروش این ماده پروتئینی به میزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم اقدام می‌کنند تا بتوانند با همکاری افراد سودجو این ماده خوراکی پرمصرف در سبد خانوار را  به خارج از شهرستان ارسال کنند که به همین منظور و تامین رفاه حال شهروندان، نظارت بر خرده‌فروشی ‌ها تشدید شده است.

وی بیان کرد: نهاده‌های دامی در استان مرکزی به‌صورت شناور و براساس زمان‌بندی تخصیص می‌یابد به‌طوری که واحدهای مرغداری که زودتر ثبت‌نام کنند در اولویت دریافت نهاده‌ هستند.

فرماندار ساوه ادامه داد:با توجه به بروز مشکلاتی در بازار مرغ، به تازگی ستاد تنظیم بازار مشترک شهرستان‌های ساوه و زرندیه به‌منظور بررسی عوامل اثرگذار بر این حوزه تشکیل شد.

میرزایی بیان کرد: براساس تصمیمات و با همکاری کارگروه نظارتی تا اسفند ماه سال جاری مشکلی در حوزه تامین مرغ  برای ساوخ وجود ندارد و این کارگروه به‌صورت مستمر شرایط بازار رصد خواهد کرد.

در شهرستان ساوه ۹۵ واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار فعالیت می‌کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group