جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۴ کشور توسط ۱۳۰ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی، صادر شده است.

فرامرز امیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه گمرک در راستای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" همانند گذشته در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد بود، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۰۱ هزار و ۱۶۷ تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فرآورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی، آبمیوه، آبگرمکن، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای(بلورجات)، لوله و پروفیل آهنی، کاشی، سیمان، رول دستمال کاغذی و ... بوده است و طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ایتالیا، ترکیه، روسیه، ترکمنستان، قطر، آلمان و هند عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات این گمرک طی این مدت ۱۲۲ هزار و ۹۸۷ تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۴۶۰ میلیون دلار بوده که توسط ۱۱۴ فعال تجاری از ۴۲ کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده و پس از ترخیص وارد کشور شده‌اند.

امیدی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی، اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستان های همجوار ساوه  از قبیل ماشین آلات و دستگاه‌های خط تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه، کنستانتره، کویل آلومینیوم، ضایعات کاغذ، انواع پوره، خمیر کاغذ، اسانس خوراکی، ورق آلومینیوم، مواد اولیه شوینده‌ها، ... بوده ‌است که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، هند، چین، ترکیه، کره‌جنوبی، ایتالیا، تایلند، آلمان، عراق، ... از طریق این گمرک به کشورمان وارد شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده‌اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group