چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توزیع متوازن و عادلانه امکانات و زیرساخت‌های آموزشی از مولفه‌های اصلی عدالت آموزشی است، گفت: توزیع امکانات آموزشی در مدارس شهرستان‌های ساوه و زرندیه عادلانه نیست.

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز پنجشنبه دوم بهمن ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش و به صورت زنده در ارتباط با مدیران مدارس از طریق شبکه شاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه بی عدالتی زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌هاست، اظهار کرد: در حوزه توسعه امکانات توازن لازم صورت نگرفته و عادلانه توزیع نشده است و در بسیاری از مناطق محروم و روستاها شاهد توزیع نامتوازن و ناعادلانه امکانات و خدمات آموزشی هستیم.

وی اصلاح قوانین در مجلس و نظارت برای توزیع عادلانه امکانات توسط حوزه اجرایی کشور را در راستای تحقق عدالت آموزشی مورد تاکید قرار داد و افزود: تصویب قوانین مورد نیاز و نظارت دقیق بر توزیع عادلانه امکانات و زیر ساخت‌ها توسط سیستم اجرایی کشور می تواند بستر توزیع متوازن را در تمامی نقاط فراهم کند.

این نماینده مردم در خانه ملت به فعالیت آموزشگاه های غیرمجاز در کشور اشاره کرد و افزود: فعالیت آموزشگاه های غیرمجاز با رویکرد آموزشی و با گردش مالی بالا آسیب جدی به حوزه آموزش کشور وارد کرده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی آموزشگاه های غیرمجاز و هدایت آنها به نظام آموزش و پرورش موجب تقویت گردش مالی نظام تعلیم و تربیت شده و علاوه بر آموزش صحیح از مبادی مجاز، منجر به افزایش درآمدزایی آموزش و پرورش می شود.

او با تاکید بر اینکه اهمیت نظام تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، گفت: برای اصلاح جامعه باید بیشترین بودجه به این سیستم تزریق شود چرا که نیروی انسانی آینده ساز و مدیران کارآمد و متعهد در این نظام تربیت شده و به جامعه تحویل می‌شوند.

حجت‌الاسلام سبزی به عواملی اشاره کرد که موجب نابودی دولت‌ها می‌شود و گفت: پرداختن به حاشیه به جای متن و اولویت قرار دادن مسائل فرعی به جای موضوعات مهم و اصلی و نیز حذف افراد شایسته و سپردن مسئولیت به نااهلان از جمله عواملی است که موجب نابودی دولت‌ها می‌شود.

وی به نگاه ویژه مجلس به افزایش بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: افزایش سهم اعتبارات و جذب نیروی انسانی با تاکید بر بومی گزینی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین گفت: اخیرا شاهد برگزاری تجمعات آموزشیاران نهضت سواد آموزی در کشور هستیم که قرار شد با برگزاری آموزش مجدد برای این آموزشیاران، مشکل آنان برطرف و وضعیت موجود، تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با تاکید بر اینکه جذب معلم نیز باید از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد، گفت: مدارس ساوه با رشد جمعیت دانش آموزی بالا در حال حاضر به صورت دو شیفته اداره می‌شود که تبعات منفی خاصی خود را در حوزه آموزش دارد. نگاه ویژه برای توسعه فضای آموزشی در ساوه و زرندیه با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی ضروری است.

در این جلسه، نماینده اولیای دانش آموزان و مدیران مدارس به بیان برخی مشکلات و کمبودها در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.

تصمیم گیری مجلس برای جمع کردن مدارس خاص و تحقق عدالت آموزشی، ناکافی بودن بودجه آموزش و پرورش، تخصیص سهم بیشتر از بودجه کل کشور به نظام تعلیم و تربیت، قدیمی بودن برخی از قوانین حوزه آموزش و پرورش در حوزه جذب منابع مالی، تامین زیرساخت‌های آموزشی جمعیت بالای دانش آموزی ساوه، مشکلات حقوق و مزایای فرهنگیان، نبود خانه معلم در ساوه و فعالیت دانشگاه فرهنگیان، زمانبر بودن پرداخت حق‌التدریس فرهنگیان، ناچیز بودن سرانه آموزشی در مدارس و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌های آموزشی، عدم تجهیز کلاس‌های درس به سیستم هوشمند آموزشی و اداره برخی کلاس‌ها با گچ و تخته از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه به دلیل کسب رتبه برتر استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group