پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: طی مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا، از ۲۰ آبانماه مشاغل گروه دو، سه و چهار به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ در اراک و ساوه تعطیل خواهند بود.

بهروز اکرمی هفدهم آبانماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: از ۲۰ آبانماه به مدت یک ماه تمامی مشاغل دو، سه و چهار در مراکز استان ها همچون اراک و البته شهرستان ساوه از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود و در صورت فعالیت، پلیس اماکن می تواند راسا اقدام به پلمب واحد صنفی کند.

وی افزود: از ۲۴ آبانماه تا ۲۴ آذرماه نیز تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای اراک و ساوه ممنوع خواهد بود و هرگونه تردد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی روبرو می شود، البته برای کادر بهداشت و درمان که نیاز به تردد با خودروی شخصی جهت خدمت رسانی دارند، از طریق فرمانداران با پلیس هماهنگی لازم صورت می گیرد.

اکرمی با بیان اینکه چه ضرورتی دارد که در این شرایط برخی خانواده ها به دنبال غذا خوردن در رستوران ها هستند، گفت: در روزهای آینده رستوران ها تعطیل نیستند، اما با توجه به تاکیدات جهت جلوگیری از تجمع، پذیرش مشتری در رستوران ها با محدودیت همراه خواهد بود و این محدودیت به صورت آزمایشی طی هفته جاری انجام می گیرد.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: یافته های علمی نشان می دهد حتی اگر ۵۰ درصد ظرفیت رستوران ها مورد استفاده قرار گیرد، در صورت حضور یک فرد ناقل، ویروس می تواند باعث ابتلای ۸۰ تا ۹۰ درصد حاضران در محیط شود، به همین دلیل باید از حضور در رستوران ها کاست و صرفا برای خرید غذا و صرف در منزل در محل حضور یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید دورهمی های خانوادگی تعطیل شود، گفت: طبق آمار در جهان، ۳۱ درصد مبتلایان گردهمایی خانوادگی داشته اند که متاسفانه این رقم در کشور و استان مرکزی به بیش از ۴۰ درصد می رسد، به همین دلیل باید دورهمی ها تعطیل شوند.

اکرمی با بیان اینکه امیدواریم در کوتاهترین زمان تعداد تست های شناسایی ویروس افزایش یابد، اظهار کرد: با افزایش تست ها می توان با سرعت بیشتری مبتلایان را شناسایی و روند درمان را نیز تسریع کرد، اما باید مراسم ها تحت کنترل باشند.

وی تصریح کرد: باید از خانواده های عروس و داماد برای برگزار نکردن مراسم عروسی و حتی از خانواده متوفی به منظور برگزار نکردن مراسم ختم تعهد گرفت، همچنین در صورت برگزاری مراسم برخورد جدی صورت گیرد.

اکرمی با اشاره به ویدئو منتشر شده در فضای مجازی که خانمی از دیوار آرامستان اراک بالا می رود تا بتواند وارد این مجموعه شود، گفت: با توجه به اینکه مسدود بودن آرامستان اراک مصوبه قانونی ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی است، مسلما این رفتار به مانند بالا رفتن از دیوار خانه مردم است که باید به شدت مورد برخورد قانونی قرار گیرد و قطعا اگر این برخورد صورت گیرد و اطلاع رسانی شود، افراد دیگری جرئت تخلف و بالا رفتن از دیوار آرامستان اراک را نخواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به محله محور شدن مقابله با بیماری با محوریت مساجد و امامان جماعت و جلب مشارکت مردم با کمک مدیرکل دفتر امور اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سمن ها، هلال احمر و سازمان تبلیغات گفت: شنبه هفته آینده خوابگاه الزهرای اراک به عنوان نقاهتگاه در اختیار ستاد قرار می گیرد، همچنین سپاه نیز به جهت ایجاد نقاهتگاه در صورت ضرورت آماده باشد.

وی اضافه کرد: سازمان صمت استان با مدیریت و نظارت معاونت اقتصادی استانداری مرکزی طی یک هفته آینده مکانی را به مانند بیمارستان آماده کند، مخزن اکسیژن تامین و لوله کشی ها انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز تجهیزات را منتقل کند تا با این اقدام افزایش تخت های ICU عملیاتی شود و بیماران بدحال پوشش داده شوند.

اکرمی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر نهادهای فرهنگی، گفت: مسئله دعا و معنویت در شرایط سخت تقویت کننده سیستم ایمنی است و باید در این روزها از این ظرفیت غافل نشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group