جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار ساوه گفت: به منظور پیشگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال بیماری کروناویروس تردد در نقاط پر رفت و آمد این شهر تا اطلاع ثانوی با محدودیت اعمال خواهد شد.

علی میرزایی شنبه ۱۷ آبان ماه با تشریح مصوبات قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آمار ابتلای به بیماری کرونا ویروس صعودی است و ملاک ستاد مبارزه با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و چنانچه تخلفی صورت گیرد ناگزیر از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و برخورد قانونی با متخلفین هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ماست و هرگونه اعمال محدودیت با هدف حفظ سلامت و قطع زنجیره انتقال کروناویروس انجام می شود، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد تا نسبت به مسدود شدن  پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) و محدودیت تردد در برخی معابر مرکزی شهر اقدام شود.

وی همچنین کاستن از تعداد مسافران تاکسی‌ها و همچنین رعایت فاصله میان مسافران اتوبوس‌های درون شهری با کمک سازمان حمل و نقل شهرداری را از دیگر مصوبات دانست و افزود: کلیه مصوبات ستاد پدافند زیستی استان مرکزی، لازم الاجراست و فعالیت رسته‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در سطح شهر ساوه نیز از ساعت ۱۸ هر روز ممنوع است.

فرماندار ساوه تقسیم شهر به بلوک‌های متعدد و استفاده از ظرفیت مساجد، مدارس و حسینیه‌ها برای قرنطینه مبتلایان به کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح محله محور با محوریت دانشکده علوم پزشکی، بسیج و هیئات مذهبی و طرح امیر جلیلوند به همت نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد.

وی اقناع سازی و اطلاع رسانی با نصب بنر و رسانه‌ای شدن مصوبات توسط شهرداری و رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: فعالیت کسب و کار باید براساس پروتکل‌های اعلامی استانی در تمام نقاط شهر صورت گرفته و صرفا محدود به بافت مرکزی نباشد.

میرزایی خواستار تقویت خدمات نقاهتگاهی شد و افزود: بیماریابی و جلوگیری از طولانی شدن مدت زمان ابتلا و مراجعه زودهنگام به بیمارستان و نقاهتگاه و مراکز ۱۶ ساعته از دیگر مصوبات است.

وی نظارت بر عملکرد مراکز تجمعی نظیر میدان میوه و تره‌بار، ترمینال، حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و تاکسی، فعالیت آرامستان، مساجد و هیات ها و  رستوران ها را از دیگر مصوبات برشمرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group