پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

خبرنگاران و اهالی رسانه ساوه در روزهای سخت که کرونا دامنگیر این شهرستان شده، همواره با نوشته و گزارش های خود ضمن آگاهی بخشی به مردم در مورد خطرات این بیماری و ترغیب آنها به رعایت پروتکل های بهداشتی، زحمات و تلاش های جهادگونه کادر درمان و پرستاران بیمارستان ها را نیز بازتاب داده تا به نوعی زکات قلم خود را ادا کنند.

به گزارش ایرنا،‌ ساوه در وضعیت بحرانی از حیث شیوع کرونا قرار دارد و طبق گفته مسئولان دانشکده علوم پزشکی این شهرستان ظرفیت تخت های بیمارستانی از مبتلایان به این ویروس پُر شده است و در یک ماه اخیر روند صعودی ابتلا و بستری شدگان خود را در آمارهای اعلامی مراجع بهداشتی نشان داده است.

در چنین شرایطی حمایت و روحیه بخشی به پرستاران، پزشکان و سایر دست اندرکاران بخش درمان بیمارستان ها می تواند زنجیره همبستگی اجتماعی و حس تنها نبودن این زحمتکشان را تقویت کند تا با رغبت بیشتری سلامت را به بیماران بازگردانند.
امروز سه شنبه (۱۳ آبان) مصادف با میلاد پیامبر اعظم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در اقدامی خودجوش و خیرخواهانه اهالی رسانه شهرستان ساوه با کمک موکب جاماندگان کربلا اقدام به تهیه مقادیری میوه، ‌ نوشیدنی و لیوان یکبار مصرف کردند تا به عنوان برگ سبزی از تحفه درویشان قلم به دست با سرکشی به بیمارستان های شهید مدرس و چمران میان بیماران توزیع کنند.

خبرنگاران ساوه با رعایت موازین بهداشتی، شاخه های گل را به مناسبت عید مبعث به پرستاران و کارکنان بیمارستان ها اهدا کردند و از زحمات و خدمات آنها قدردانی کردند تا نشان دهند که مانند همیشه بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمان را تنها نخواهند گذاشت.

رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه ضمن تشکر از اقدام خبرنگاران و موکب جاماندگان کربلا، این اقدام را گامی ارزشمند برای روحیه بخشی و تقویت انگیزه پرستاران و پزشکان در راستای مبارزه با کرونا عنوان کرد.

دکتر «فرهاد طباطبایی» اظهار داشت: در این بیمارستان اکنون ۷۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری هستند و پزشکان و پرستاران با همه توان برای بهبود آنها ارائه خدمات می کنند.

وی گفت: از شهروندان ساوجی درخواست می کنیم که با رعایت موازین بهداشتی به خصوص فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در مراکز شلوغ و پُرتردد شهر در قطع زنجیره انتشار این ویروس موثر باشند زیرا در هشت ماه اخیر کادر درمان و پرستاران به شدت خسته شده اند و اگر همراهی مردم و رفتار مسئولانه آنها و همچنین برداشتن گام های موثر از سوی مسئولان برای محدوسازی ترددها و کاستن از بار شلوغی شهر نباشد، نمی توانیم خوشبین باشیم که در آینده نزدیک کرونا را شکست دهیم.

دکتر طباطبایی گفت: در خانه ماندن، استفاده از ماسک و محلول های ضدعفونی توصیه همیشگی ما به شهروندان است تا از گزند کرونا در امان بمانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز شب گذشته در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد: نام ساوه در کنار شهرستان های اراک، خمین و دلیجان در فهرست مناطق پرخطر استان مرکزی قرار گرفته و محدودیت های ترددی در این شهرستان ها اعمال خواهد شد.

«بهروز اکرمی» افزود: محدودیت های اعمال شده برای روزهای پیش رو در این شهرستان ها شامل گروههای شغلی رسته ۲، سه و چهار خواهد بود و مسئولان و فرمانداران مکلف هستند بر نحوه رعایت دستورالعمل ها نظارت جدی داشته باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group