پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ۷۰۰ هزار نفر نیروی داوطلب و جوان در سامانه جمعیت هلال احمر ایران به صورت فعال ثبت نام کرده و فعالیت می‌کنند که در فراخوان‌های مختلف یاریگر هلال احمر هستند.

محمد نصیری شامگاه پنجشنبه یکم آبان ماه در جریان بازدید از جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۰ جمعیت دنیا از نظر ظرفیت‌های داوطلبی، امداد و نجات و سایر حوزه‌هاست و حتی در برخی شاخص‌ها جزو پنج کشور برتر دنیاست.

وی افزود: جمعیت هلال احمر ایران جزو بهترین جمعیت‌های دنیا از لحاظ زیرساختی و عملیاتی است و در سیل سال گذشته گروه ارزیاب فدراسیون تعابیر خاصی در نحوه مدیریت و نوع خدمت رسانی هلال احمر داشتند و استان مرکزی نیز در حوزه جلب مشارکت های مردمی رتبه سوم کشور را از آن خود کرده و معین استان های خوزستان و لرستان با ارائه خدمات به مدت یک ماه و نیم بود.

نصیری همچنین در خصوص تدابیر هلال احمر برای مقابله با حوادث فصل سرما گفت: جمعیت هلال احمر، امداد تابستانه و زمستانه را مانند سایر ماموریت ها جزو وظایف ذاتی خود می داند و امسال پیش بینی ها حاکی از بارش های مطلوب مخصوصا در شمال کشور است، پس مقدمات لازم لجستیکی فراهم و  تهمیدات مناسب برای مقابله با حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به مشکلات مربوط به املاک جمعیت هلال احمر ساوه اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر ساوه یکی از قدیمی ترین شعب جمعیت هلال احمر کشور است که از ظرفیت های فوق العاده ای در حوزه املاک و ارائه خدمت برخوردار است، البته مشکلاتی مربوط به حوزه املاک دارد که منجر به طرح دعاوی حقوقی شده است.

وی با تاکید بر ایجاد ظرفیت‌هایی برای تقویت جمعیت هلال احمر ساوه از طریق صدور مجوز از سوی جمعیت هلال احمر ایران گفت: یکی از تکالیف قانونی و  سیاست های جمعیت هلال احمر کشور این است که از محل فروش املاک، درآمدزایی صورت می گیرد تا بتواند درآمد حاصله را در مسیر ارائه خدمت هزینه کند.

نصیری بیان کرد: با تشکیل کمیسیونی ظرف هفته آینده در تهران موضوع املاک جمعیت هلال احمر ساوه تعیین تکلیف خواهد شد و مشکلات پیش رو برطرف خواهد شد تا از این ظرفیت به بهترین نحو و در سریع ترین زمان ممکن استفاده شود.

وی در خصوص کمبود تجهیزات و خودروی امدادی هلال احمر ساوه نیز گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی اما دولت نسبت به صدور مجوز واردات خودروهای کمک دار امدادی به جمعیت هلال احمر با تعرفه گمرکی صفر موافقت کرد و اعتبار مورد نیاز نیز تامین شد و قطعا از این سهمیه برای استان مرکزی و به ویژه ساوه در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همچنین از تخصیص اعتبار ۷۵۰ میلیون تومانی برای خرید سبد غذایی برای بیماران کروناویروس به تعداد ۲۵۰۰ بسته به استان مرکزی خبر داد که سهم شهرستان ساوه بالغ بر ۲۵۰ سبد غذایی خواهد بود.

وی در خصوص هزینه های نگهداری از فضای ۱۴ هکتاری جمعیت هلال احمر ساوه گفت: اولویت هزینه کرد درآمدهای جمعیت هلال احمر ساوه، استفاده از فضای فیزیکی و مجموعه های ورزشی مستقر در آن است و نباید در حوزه‌های دیگر هزینه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه نیز به بیان چالش‌ها و مشکلات جمعیت هلال احمر این شهرستان پرداخت و گفت: پروژه مجتمع چند منظوره تجاری، امدادی، آموزشی و درمانی مستقر در سه راهی بلوار طالقانی این شهرستان که با پیگیری‌های مستمر ۴۴۴۸ متر مجوز ساخت آن با کاربری تجاری به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت رایگان اخذ شده برای شروع عملیات اجرایی احداث در انتظار مجوز ریاست جمعیت هلال احمر و شورای عالی به صورت مشارکتی با بخش خصوصی است.

سید لقمان حسینی افزود: همچنین سند زمین ۱۴ هکتاری مرکز اداری و مجتمع ورزشی و فرهنگی جمعیت هلال احمر ساوه باید تعیین تکلیف شود. مشکلات عدیده ای هم در خصوص نگهداری و حفاظت از مجتمع ورزشی شامل نبود نگهبان، نبود دوربین مداربسته، دوربین پلاک خوان، راهبند، فرسودگی تاسیسات وجود دارد.

وی، در ادامه نبود انبار استاندارد در شهرستان، مشکل خودروی نجات پایگاه امداد و نجات شهدای آوه، ضرورت ایزوگام ساختمان ها به دلیل عمر زیاد، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به ویژه پرسنل پایگاه و مشکل قرارداد استخر از دیگر مشکلات و مطالبات موجود جمعیت هلال احمر ساوه عنوان کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group