پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رییس دادگستری استان مرکزی گفت: واگذاری اراضی موسوم به پلاک ۸۴ ساوه یک کلاهبرداری بزرگ است که از سالیان گذشته به دلیل کم‌کاری و غفلت و اشتباهات برخی دستگاه‌های اجرایی انجام شده و دستگاه قضایی با شدت با این سودجویان برخورد قانونی می‌کند.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز پنجشنبه هشتم خرداد، در نشست بررسی پرونده پلاک 84 اصلی بخش ساوه اظهار کرد: برخی افراد سودجو از این غفلت استفاده کرده و با سندسازی اراضی را به مردم فروخته‌اند، اینگونه افراد همیشه اطراف اینگونه اراضی مترصد فرصت هستند.

وی افزود: اصل و اساس این اراضی کمتر از دو هکتار بوده اما بیش از 80 هکتار سندسازی و تصرف شده و به مردم واگذار شده و مردم هم ظاهرا به صورت قانونی خرید را انجام داده اند. دستگاه قضا با جدیت به دنبال حل این مشکل است تا متخلفان شناسایی و با آنها برخورد لازم انجام شود، در هیئت نظارت ثبتی رای ابطال این واگذاری ها (پلاک ۸۴) صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: باید بستر لازم برای احقاق حقوق بیت‌المال و افرادی که این اراضی را از سودجویان و دلالان خریداری کرده‌ و متضرر شده‌اند فراهم شود.

موسوی با تاکید بر اینکه مردم در زمان خرید زمین و ملک با بررسی سوابق دقت لازم را به خرج دهند، بیان کرد: یک کارگروه تخصصی با محوریت دادستانی شهرستان ساوه و عضویت دستگاه‌های مسئول و مربوط باید تشکیل و نسبت به حل این مسئله اقدام شود تا برخورد لازم انجام و حقوق مردم استیفا شود، مردم نیز نباید به تحریکات احتمالی توجه کنند تا کار آنها با دشواری بیشتری پیش نرود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group