جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

استاندار مرکزی گفت: فعالیت صنایع و برخی اصناف از روز شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در ساوه که از طریق ویدئو کنفرانس با استانداری و فرمانداری های سراسر استان برگزار شد اظهار کرد: وضعیت ساوه امروز متفاوت تر از روزهای گذشته است و به یک شهر کاملا تعطیل تبدیل شده است، البته این رویه در سایر شهرهای استان نیز حاکم است.

وی افزود: در ۱۱ فروردین طرح محدودیت تردد و در روزهای ۱۲و ۱۳ ممنوعیت از درب منزل اجرایی می شود و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قطعا استان مرکزی بهترین روزها را در اجرای مبارزه با کرونا و فاصله گیری اجتماعی سپری خواهد کرد.

آقازاده گفت: نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی کاملا توجیه هستند و همکاری لازم با مردم برای ترددهای ضروری صورت خواهد گرفت.

هدف طرح فاصله گذاری اجتماعی جریمه نیست

وی از فرمانداران خواست تا ضمن دقت در اجرای طرح، میزان جریمه را کاهش دهند. هدف این طرح جریمه نیست بلکه تلاش برای بازداشتن مردم از خروج از منزل برای پیشگیری از شیوع کروناست.

آقازاده گفت: هر شهرستانی که کمتر اعمال قانون کند بدین معناست که مدیریت موفقی در آن اعمال شده است. طرح فاصله گذاری اجتماعی صرفا به معنای تعطیلی در هفته آینده نیست و ممکن است تا ۲۰ فروردین ادامه یابد. هدف ما بیشتر عدم تداخل خودرو های غیر بومی در سطح استان است.

استاندار مرکزی در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: همه واحدهای تولیدی می توانند از روز شنبه ۱6 فروردین با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند. هیچ شرطی برای صاحبان صنایع در نظر گرفته نمی‌شود و اختیار فعالیت یا عدم فعالیت البته با رعایت موازین بهداشتی بر عهده مدیران است. همچنین از هفته آینده برخی اصناف نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند و میزان واحدهای صنعتی فعال در استان افزایش یابد.

وی افزود: پروتکل بهداشتی باز بودن اصناف با نظارت اتاق اصناف و اداره صمت تدوین شود و در خصوص فعالیت بازار با رعایت شرایط و اصول بهداشتی ، در جلسه روز پنجشنبه تصمیم گیری خواهد شد. مسئول اجرای طرح و پیشنهاد دهنده میزان فعالیت اصناف، اتاق اصناف است.

آقازاده گفت: مصوبه قرارگاه، فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز اصناف بر اساس کار کارشناسی و مطالعه و تضمین اتاق اصناف و با نظارت دانشکده علوم پزشکی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی خواهد بود.

اقدامات شدیدی برای مسدود شدن کامل اراک در نظر گرفته شده است

وی با بیان اینکه شازند کاملا مسدود شده است و در اراک نیز اقدامات شدیدی برای مسدود شدن کامل شهر در نظر گرفته شده است، از فعالیت رسانه ها در بستر سازی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و نیز خیرین و سمن ها تقدیر کرد.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: اولویت ما تامین اقلام بهداشتی کادر درمانی است و برای تامین نیاز سایر اقشار نیز باید تلاش همه جانبه کرد.

وی به توزیع نامناسب اقلام بهداشتی در گذشته اشاره کرد و افزود: شرایط به گونه ای شده است که توزیع عادلانه ماسک با قیمت مناسب در سطح استان با تولید روزانه افزون بر ۲۵ هزار عدد ماسک توسط نیروهای جهادی صورت می‌گیرد.

تولید ماسک در استان افزایش یافته است

آقازاده با بیان اینکه در چند روز اخیر میزان تولید ماسک در استان افزایش یافته است و باید نظارت بیشتری بر عرضه ماسک صورت گیرد، افزود: شرایط ساوه نسبت به گذشته بهتر شده است و آمار ورودی بیماران به مراکز درمانی کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: ۴۲ درصد کاهش بستری آمار خوبی است و نباید اجازه داد که این روند افزایش یابد بلکه باید به کاهش بیشتر اهتمام داشت. امروز ایران جزو هشت کشور برتر جهان در مبارزه با کروناست. البته نباید زیاد مغرور بود بلکه باید از شرایط موجود با سلامت و صحت عبور کرد و زنجیره تماس را به حداقل رساند.

اخذ مجوز اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح آبرسانی از سد کوچری به ساوه

آقازاده همچنین به اخذ مجوز اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح آبرسانی از سد کوچری به ساوه توسط بخش خصوصی در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: این اعتبار توسط بخش خصوصی تامین و اجرایی خواهد شد و دولت این هزینه را در مدت زمان مشخص پرداخت خواهد کرد.

وی ساماندهی راه های مواصلاتی ساوه و زرندیه را از دیگر اقدامات در دستور کار سال‌جاری  دانست و افزود: استقلال مالی و اداری دانشکده علوم پزشکی ساوه و تکمیل بیمارستان در حال احداث ساوه از دیگر موضوعاتی است که در دست پیگیری است.

به گفته وی، در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خودروهای شخصی بومی شامل کادر درمانی، برخی کارکنان خدماتی ، متصدیان اصناف ضروری، خبرنگاران و واحدهایی که ضرورت تردد در داخل شهر دارند با کارت شناسایی و هویتی می‌توانند با هماهنگی فرمانداران و پلیس راه تردد کنند. تردد کامیون و وانت بارها و مجموعه حمل و نقل از کمربندی شهرهای استان بلامانع است.

کمبود مواد ضدعفونی در استان مرکزی نداریم

فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت:  روزانه ۷۰۰ هزار عدد ماسک در کشور تولید می‌شود که این میزان ماسک تولیدی در روز جوابگوی جمعیت ۸۰ میلیونی ایران نیست. در استان نیز همچنان کمبود ماسک وجود دارد گرچه با تلاش نیروهای مردمی و جهادی و مدیریت استان بخشی از این کمبود برطرف شده است.

وی اظهار کرد: همچنین کمبودی در تامین مواد ضدعفونی وجود ندارد و به اندازه کافی توزیع شده است. واحدهای تولیدی صنعتی الکل و موادضدعفونی مورد نیاز را با نامه نگاری از اداره صمت تحویل بگیرند.

ضرورت تسریع در طرح آبرسانی سهم ساوه از سد کوچری به ساوه

حجت الاسلام محمد سبزی منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم نیز در این جلسه گفت: کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا و جنگ با این ویروس قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای صنعتی و کشاورزی این شهرستان، کمبود زیرساخت های درمانی این شهرستان نامطلوب است و این روزها ضرورت تکمیل پروژه بیمارستانی بیشتر احساس می شود.

سبزی به برخی اقدامات پساکرونا نیز اشاره کرد و تسریع در طرح آبرسانی سهم ساوه از سد کوچری و نیز ساماندهی راههای مواصلاتی را از نیازهای ضروری دانست.

در این جلسه مصوب شد دانشگاه علوم پزشکی اداره صمت، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و اتاق اصناف در خصوص بازگشایی کارخانجات و اصناف پیشنهادات خود را در جلسه روز پنجشنبه مطرح کنند تا تصمیم گیری شود.

برگزاری جشن اعیاد شعبانیه و پخش شیرینی و شربت در سطح استان مموعث بوده و هزینه برپایی جشن در بین نیازمندان توزیع شود.

اعمال شرایط سختگیرانه در روزهای ۱۲ و ۱۳ مبنی بر تردد مطلقا ممنوع در سطح استان دیگر مصوبه جلسه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group