شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه دغدغه های کرونایی جامعه کارگری ساوه را تشریح کرد.

داوود میرزایی در نشست فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان با مدیران صنایع و فعالان اقتصادی که با محوریت الزامات تحقق شعار جهش تولید و راهکارهای مبارزه با بیماری کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تعطیلی اکثر جلسات تجمعی مثل مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ...  اما کارگران شرکت های صنعتی فعال در تعطیلات نوروزی، در سرویس‌های ۲۱ نفره و با شیفت‌های  ۱۲ ساعته کاری با بحران کرونا مواجه هستند.

وی بیان کرد: در روزهای پایانی سال به دلیل وجود سفارشات تولید کالا، تعطیلی یا کاهش شیفت کاری واحدهای تولیدی و صنعتی امکان پذیر نبود، اما در تعطیلات نوروزی انتظار جامعه کارگری، تعطیلی یا کاهش شیفت‌های کاری برای جلوگیری از شیوع بیماری کروناست.

دبیر اجرایی خانه کارگر با تاکید بر اینکه بیماری کرونا به بدنه جامعه کارگری رسیده‌ است و نگرانی بین خانواده کارگران از ابتلا به کرونا تشدید یافته است، اظهار کرد: از حسن توجه برخی از کارفرمایان که اقدام به تعطیلی صنایع کردند قدردانی می شود و امیدواریم مابقی مدیران صنایع نیز بدین رویه عمل کنند و یقین بدانند که کارگران پس از فروکش کردن بیماری با تلاش بیشتر و اضافه کاری، جبران ضرر و زیان احتمالی را خواهند کرد.

وی حفظ سلامتی و معیشت قشر ۷۰ درصدی جمعیت ساوه که کارگران هستند را مورد تاکید قرار داد و افزود: جهش تولید با فراهم کردن زیرساخت های لازم و سلامتی نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اجتماعی اقتصاد کشور محقق می شود.

وی تعدیل نیرو بر اثر تعطیلی کارخانجات را نیز دور از انصاف دانست و افزود: کارفرمایان با خویشتن داری فضای کار و تولید را مدیریت کنند. همان طور که می دانید استفاده از بیمه بیکاری برای کارگران به منزله از جیب خرج کردن است و زمان استفاده از این مزیت در مواقع اخراج از کار و شرایط خاص است.

میرزایی از دولت خواست تا با اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی، اجازه ندهد بحران جدیدی به بحران کرونا در کشور افزوده شود.

در ادامه مدیر انجمن مدیران صنایع ساوه نیز خواستار اتخاذ تصمیم منسجمی برای تعطیلی یا تعدیل ساعات محصول کاری صنایع شد و گفت: دغدغه پرداخت حقوق پرسنل و دل‌نگرانی برای ادامه وضعیت شیوع بیماری کرونا از مهمترین موضوعات مد نظر صاحبان صنایع است.

سعید رضوانی افزود: کاهش فروش کالا و ضعیف شدن بازار مصرف و صادرات، معوقات تسهیلاتی و تاخیر در پرداخت تسهیلات، دغدغه تامین مواد اولیه با قیمت بالا که قیمت محصول تمام شده را بالا می برد و برخوردهای تعزیراتی را برای صنایع بدنبال دارد، از دیگر دغدغه‌های صنایع در روزهای کرونایی است.

وی با اشاره به کمک ۷۵ هزار میلیاردی دولت به صنایع برای حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: تقسیط بدهی مالیاتی صنایع از جمله مطالباتی است که باید برآورده شود تا در کنار تخصیص یارانه حمایتی دولت و تسهیلات در نظر گرفته شده، بتوان چالش نقدینگی صنعت را به حداقل رساند.

رضوانی خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد برخی مدیران صنایع از تهران به ساوه با توجه به مسدود شدن راه‌های مواصلاتی و عدم ورود پلاک‌های غیر بومی شد و افزود: مشکلات پرداخت دیه کارگران مبتلا به کرونا توسط کارفرمایان موضوعی است که در فضای مجازی مطرح شده و انتظار می رود که در این خصوص نیز اطلاع رسانی و تصمیم سازی درستی صورت گیرد.

مشکلات تامین مواد اولیه، تصمیمات کارشناسی و صحیح برای اشتغال و رعایت بهداشت، اعلام آمادگی صنایع برای تامین نیازهای حوزه درمان و اقلام بهداشتی و توزیع ماسک از دیگر مواردی بود که توسط برخی مدیران صنایع در این نشست مطرح کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group