جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استاندار مرکزی بر حمایت قاطع مجموعه استان از شرکت کاریزان خودرو تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در جریان بازدید از کارخانه کاریزان خودرو ساوه با بیان اینکه کاریزان خودرو از کارخانه های منحصر بفرد در صنعت خودرو استان است، افزود: یکی از مزیت های این واحد خودروساز سالن مجهز رنگ است به طوری که سالن رنگ در هر ساعت 32 خودرو را رنگ می کند، در حالیکه بزرگترین کارخانه های خودروسازی کشور حداکثر توان رنگ کردن 25 خودرو در ساعت را دارا هستند.

وی با بیان اینکه بازدید انجام شده از این شرکت در راستای حمایت از این سرمایه گذاری است اظهار کرد: کاریزان خودرو یکی از صنایع بزرگ استان است و حمایت قاطع مجموعه استان از آن صورت خواهد گرفت.

آقازاده گفت: مشکلات شرکت کاریزان خودرو در جلسه‌ای کارشناسی مطرح و تصمیمات مقتضی صورت خواهد گرفت تا دغدغه مدیران این واحد خودروساز برطرف شود. همه مجموعه مدیریتی استان مکلف به حمایت و برطرف کردن مشکلات این واحد خودروساز به عنوان افتخار صنعت خودروسازی استان هستند.

وی گفت: جای بسی تاسف است که پروژه در حال احداث فاز دوم شرکت کاریزان خودرو با وقفه هشت ماهی مواجه شده است و تقاضای ما این است که از فردا پروژه با قوت هرچه تمامتر از سرگرفته شود و حمایت مجموعه استان را به دنبال خواهد داشت.

استاندار مرکزی همچنین در سفر به شهرستان ساوه از سه واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه این شهرستان بازدید بعمل آورد.

سیدعلی آقازاده در ابتدا از شرکت صنایع غذایی سیانا بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات و پروسه تولیدات این صنایع غذایی آشنا شد.

شرکت صنایع غذایی سیانا در سال 1356 در شهر صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه تاسیس شد. تولیدات شرکت سیانا در ابتدا شامل انواع کیک بود که به تدریج از سال 1369 به تنوع محصولات خود افزود و بابرخورداری از کیفیتی بالا و باخلاقیت و نوآوری درتولید، کیفیتی بالا و مرغوب به تولیداتی نظیر پف فیل ، شیرینی پفی ، نوشیدنی شکلاتی، چای فوری، بیسکویت، کلوچه، اسنک ، غلات حجیم شده و تنقلات روی آورد.

این شرکت به دلیل برخی موانع پیش رو هم‌اکنون با حداقل ظرفیت تولید و تنها دو‌ محصول کیک با برند لی لی پوت و پف فیل را تولید می‌کند.

استاندار مرکزی در ادامه از شرکت کاریزان خودرو بازدید کرد. شرکت کاریزان خودرو در راستای توسعه و گسترش حمل و نقل جاده‌ای از آبان سال 1384 فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید ماشین سنگین شروع کرد. شرکت کاریزان خودرو با تولید کامیون‌های سبک و نیمه سنگین به نام کاویان پا به عرصه تولید و توزیع ماشین سنگین وگسترش صنعت حمل و نقل جاده‌ای در ایران گذاشت.

در حال حاضر فاز دوم شرکت کاریزان خودرو یکی از بزرگترین واحدهای خودروساز‌ی ایران در کیلومتر هفت آزادراه ساوه تهران در حال احداث و توان ساخت 32 خودرو در ساعت را دارد. این کارخانه در فضایی به مساحت 450 هزار مترمربع و 200 هزار مترمربع سوله و فضای کاری احداث می‌شود و یکی از بزرگترین خودروسازان منطقه خواهد بود.

بازدید از شرکت زربافت امین از دیگر برنامه‌های استاندار مرکزی در سفر به ساوه بود. شرکت صنايع نساجی زرباف امين در مقام توليد کننده انواع پارچه‌های تاری - پودی و همچنين رنگرزی و تکميل انواع پارچه‌های پلی استر، پنبه و مخلوط، يکی از بزرگترين تامين کنندگان روکش صندلی خودرو و پتوی داخلی پرواز (بزرگترين توليد کننده پتوی داخل پرواز در ايران) و پارچه‌های خانگی است.

شرکت در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی و شهرستان ساوه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار مرکزی به این شهرستان است که تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

سیدعلی آقازاده در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در ساوه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان این بازدیدها از سه کارخانه مهم و تولیدی شهر صنعتی کاوه ساوه بازدید بعمل آمد.

وی گفت: شرکت کاریزان خودرو به عنوان شرکت پیشرو در صنعت خودرو از جمله واحد‌های صنعتی و تولیدی بود که مورد بازدید قرار گرفت. در حوزه فاز دوم این شرکت که با برخورداری از فناوری روز به بهرهه برداری رسیده است، اختلافاتی با شهرداری و برخی ادارات وجود داشت که برطرف شد و امیدواریم فاز دوم این شرکت که تولیدکننده خودروهایی با مشارکت طرف اروپایی است ظرف دو سال آینده وارد چرخه تولید شود. با راه اندازی این فاز، استان مرکزی و ساوه به قطب تولید خودرو کشور تبدیل خواهد شد.

آقازاده درخصوص بازدید از شرکت نساجی زربافت امین گفت: این شرکت با 30 سال سابقه فعالیت دارد و‌ روزانه بالغ بر 5 هزار متر مربع انواع پارچه از جمله پارچه مورد نیاز صنعت هوایی کشور را تولید می‌کند و عرضه مستقیم تولید و محصولات این شرکت که با استقبال خوب مردم مواجه شده است از مزیت های مهم آن است.

استاندار مرکزی در مورد بازدید از کارخانه صنایع غذایی سیانا با عنوان تجاری لی لی پوت نیز گفت: این واحد صنعتی بدلیل آتش سوزی که در گذشته رخ داده بود، از چرخه تولید خارج شده و دچار مشکلات جدی شده بود. این مشکلات باعث شد که اشتغال این شرکت از هزار نفر به چهل نفر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی نظیر سرمایه در گردش و نقدینگی بر سر راه این شرکت وجود دارد، افزود: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی و ساوه مشکلات این واحدها بررسی و تصمیم گیری خواهد شد و براساس مصوبات این ستاد از طریق سیستم بانکی با تزریق سرمایه در گردش بخش اعظمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

گفتنی است، ایسنا پیش از این در گزارشی با عنوان " عوارض 50 میلیارد تومانی برای یک خودروساز در ساوه؟ "کاریزان خودرو" راهی قم می‌شود؟" که در 22 اسفند 97 بر روی سایت این خبرگزاری قرار گرفت مشکلات شرکت کاریزان خودرو را به صورت مشروح بررسی کرده بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group