پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

جانشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: عملیات اجرایی از بین بردن علف‌های هرز مسجد جامع تاریخی هزار ساله ساوه انجام شد.

رضا ایاز در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: بر اثر بارش‌های اخیر، شاهد رویش علف‌های هرز در گنبد تاریخی و محوطه مسجد هزار ساله ساوه بودیم که طی روزهای اخیر عملیات سم پاشی علف‌های هرز روئیده بر روی گنبد و محوطه مسجد جامع ساوه صورت گرفت.

وی بیان کرد: اجرای داربست پیرامون گنبد، سم پاشی علف‌های هرز روی گنبد و صحن مسجد جامع ساوه و آماده‌سازی جهت مرمت و استحکام بخشی کاشی‌کاری و بندکشی‌ها از جمله اقدامات اخیر بود که انجام شده است.

ایاز به تخصیص اعتباری معادل 100 میلیون تومان در سالجاری برای مرمت و حفاظت از بنای تاریخی مسجد جامع ساوه اشاره کرد و گفت: تخلیه بندکشی‌های فرسوده و دوخت و دوز ترک‌های نمای جبهه شرقی و اجرای بندکشی مجدد از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.    

وی بیان کرد: علف های هرزی که بر روی گنبد روئیده است چنانچه با سم زدایی از بین نرود به کاشی کاری و نمای گنبد آسیب جدی وارد خواهد کرد و شکاف ایجاد شده ناشی از رویش گنبد، چنانچه دوخته نشود موجب سرایت نم و رطوبت به بنای تاریخی خواهد شد.

وی مرمت گنبد و پاکسازی محوطه تاریخی مسجد جامع را از جمله اقدامات مهمی بیان کرد که با تخصیص این میزان اعتبار صورت گرفته است.                                                                                 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group