پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مسئول آرامستان بهشت رضوان شهرداری ساوه گفت: براساس آمار ثبت شده در سامانه آرامستان بهشت رضوان ساوه در سال گذشته 1090 مورد متوفی در این آرامستان پذیرش و خدمات لازم ارائه شده است

هادی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: بیشترین آمار متوفیانی که در این آرامستان پذیرش می‌شوند به طور میانگین 6 الی 7 نفر و در روزهای پنجشنبه و جمعه است و سالمندان با میانگین سنی بین 60 الی 70 سال را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در روزهای شنبه کمترین پذیرش متوفی در این آرامستان صورت می‌گیرد، افزود: در روزهای دیگر هفته نیز از یک مورد تا چهار مورد پذیرش شده است. به طور میانگین روزانه 2.5 متوفی در آرامستان مدفون می‌شوند.

مسئول آرامستان بهشت رضوان ساوه در ادامه، مهمترین دغدغه آرامستان را عمل به احکام شرعی در خصوص، تغسیل، تکفین و تدفین بیان کرد و افزود: در همین رابطه با حضور ناظر شرعی احکام اسلامی از شروع غسل تا دفن به صورت صحیح انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این آرامستان در مساحت 140 هکتار شامل قطعات عمومی، اختصاصی، خانوادگی، شهدا، هنرمندان و کودکان با هدف دفن اموات خارج از فضای داخل شهر، احداث شده است و تعرفه قبور با کاهش 25 درصدی نسبت به سال قبل عرضه می‌شود. از سال گذشته تعرفه قبور یک طبقه با مصوبه شورای اسلامی شهر از یک میلیون به 750 هزار تومان کاهش یافته و قبور دو طبقه نیز با قیمت یک میلیون و 250 هزار تومان به متقاضیان واگذار می‌شود.

جوکار به واگذاری آرامگاه خانوادگی شامل 20 قبر دو طبقه در اتاقک مخصوص با قیمتی معادل 37 میلیون تومان به متقاضیان اشاره کرد و افزود: بازماندگان می‌توانند با کاشت درخت به نام اموات خود در آرامستان براساس برنامه‌ریزی‌هایی که بعمل آمده از طریق این کار خیرخواهانه برای درگذشتگان خود خیرات هدیه کنند.

وی با اشاره به اینکه این آرامستان از سال 1389 احداث شده و تاکنون بیش از سه هزار متوفی در آن دفن شده است، افزود: قبل از سال 1389 متوفیان در کنار بقاع متبرکه یا گورستان‌های روستاها دفن می‌شدند اما با راه‌اندازی آرامستان، تمام خدمات مورد نیاز مانند حمل و نقل، شستشو و دفن ارائه می‌شود و روند پذیرش متوفیان و دفن آنها افزایش یافته است.

جوکار ایجاد فضای سبز، کف پوش مناسب را از اقدامات عمرانی جهت بهسازی فضای این آرامستان عنوان کرد و ادامه داد: تامین وسیله ایاب و ذهاب عمومی برای انتقال مردم به آرامستان انجام و سالن معراج، مسجد، سالن سوگواری، کارگاه سنگ بری، فروشگاه گل و گیاه در این مجموعه احداث شده و یا در دستور کار است.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون ساختار اداری آرامستان بهشت رضوان ساوه به صورت واحد است و در آینده ای نه چندان دور به سازمان ارتقا خواهد یافت و زمینه احداث زیرساخت‌هایی نظیر مجتمع تجاری، خدماتی، رستوران، سالن ترحیم و ... فراهم خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group