جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر شرکت کاریزان خودرو مستقر در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه می گوید که تصمیم دارد به دلیل بروز مشکلاتی در حوزه عوارض تعیین شده توسط شهرداری ساوه این واحد صنعتی را به قم منتقل کند!

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، شرکت کاریزان خودرو از آبان سال 1384 فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید ماشین سنگین شروع کرد.

این شرکت با تولید کامیون‌های سبک و نیمه‌سنگین پا به عرصه تولید و توزیع ماشین سنگین و گسترش صنعت حمل و نقل جاده‌ای در ایران گذاشت. اولین کارخانه تولیدی شرکت کاریزان خورو در شهرک صنعتی البرز شهرستان قزوین و دومین کارخانه نیز در شهرک صنعتی کاوه در شهرستان ساوه تاسیس شد.

این شرکت تولیدکننده انواع کامیون و کامیونت‌ها با ظرفیت 6 تن، 8 تن، 12 تن و 19 تن با داشتن سطح آلایندگی یورو 5 و یا یورو 4 است و سابقه ‌ 14 ساله فعالیت در شهرستان ساوه را دارد، اما اخیرا احداث فاز جدید آن با اتفاقی عجیب مواجه شده است.

فاز جدید تولید خودروی سواری این شرکت با موقعیت مکانی روبروی شرکت لوله صفا در جاده ساوه-تهران به اتمام رسیده است و به گفته مدیر این شرکت، این فاز جدید براساس نظر شهرداری در محدوده شهری قرار گرفته و بر همین اساس پرداخت عوارض 50 میلیارد تومانی برای این شرکت تعیین شده است.

مدیر کارخانه کاریزان خودرو در این خصوص به ایسنا گفت: شرکت سابقه فعالیتی بالایی در ساوه دارد و اخیرا تصمیم بر احداث فاز جدید تولید خودروهای سواری گرفته و اجرای این فاز نیز انجام شد، اما شهرداری ساوه محل و موقعیت فعلی کارخانه را در محدوده شهر دانسته و شرکت را ملزم به پرداخت 50 میلیارد تومان عوارض شهرداری کرده است.

قادر ولی   زاده با تاکید بر اینکه مگر سرمایه   ‌   گذاری کاریزان خودرو در ساوه چقدر است که 50 میلیارد تومان عوارض شهرداری برای شرکت تعیین شده است؟ افزود: در فاز نخست این شرکت 350 نیروی بومی ساوه مشغول به کار هستند و فاز جدید نیز ظرفیت اشتغال 2500 نفر را ایجاد می   ‌   کند، اما با این عوارض و نوع برخورد شهرداری ساوه امکان ادامه فعالیت این شرکت در این شهرستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرکت، اعتراضات بسیاری را در خصوص این رقم به شهرداری و فرمانداری اعلام کرده است که تاکنون به نتیجه و پاسخ روشن نرسیده و حتی اخیرا به دلیل عدم پرداخت این عوارض توسط کاریزان خودرو، حکم توقیف اموال نیز برای شرکت صادر شده است.

ولی   ‌   زاده افزود: با صدور این حکم شرکت تصمیم گرفت که کار خود را در ساوه خاتمه بخشد و با توجه به اینکه سازه سالن‌ها پیچ و مهره‌ای و قابل انتقال است، تصمیم بر این شد که فاز جدید شرکت به قم منتقل شود و اتفاقا استان قم از این انتقال بسیار استقبال کرده است.

مدیر کارخانه کاریزان خودروی ساوه با بیان اینکه فاز جدید شرکت کاملا آماده شده و مراحل پایانی انتقال خط رنگ از آلمان در حال انجام است، گفت: شرکت را به قم منتقل خواهیم کرد، متاسفانه ساوه به راحتی در حال از دست دادن این سرمایه بزرگ است که شهرستان را به قطب خودروسازی تبدیل خواهد کرد و اشتغال بسیاری را رقم می‌زند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مصاحبه 29 اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به احداث فاز دوم شرکت کاریزان خودرو در ساوه این سرمایه‌گذاری داخلی را عاملی در جهت تبدیل شدن ساوه به قطب خودروسازی کشور دانسته و گفته بود:  این شرکت توان ساخت 32 خودرو در ساعت را دارد در حالی که خودروسازان فعلی فعال در ساوه تنها توان تولیدی به میزان یک‌سوم یا یک‌چهارم خط تولید این شرکت را دارند.    

منصوری بیان کرده بود: در این واحد از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته می‌شود و خط رنگ آن بدون استفاده از آب فعالیت خواهد کرد.   راه‌اندازی این خط نقطه عطفی در بحث تکنولوژی خودروهای جدید با روش‌های نوین رنگ‌کاری و با کیفیت مطلوب خواهد بود.

با همه این تفاسیر و تاکیدی که مجموعه استان بر پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذار دارد، این اتفاق و ساده عبور کردن از آن توسط مسئولان شهرستان ساوه و استان مرکزی و تقدیم چنین سرمایه بزرگی به استانی دیگر ابهام‌برانگیز است   .

متاسفانه تلاش های ایسنا، جهت گفتگو و دریافت پاسخ حسینی شهردار ساوه در این خصوص تا این ساعت به نتیجه نرسیده است، اما میرزایی فرماندار ساوه به خبرنگار ایسنا گفت که دقیقا در جریان موضوع نیست و پس از پیگیری این مسئله در اسرع وقت نتیجه را به ایسنا اعلام خواهد کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group