سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

شهردار شهر ساوه گفت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر ساوه بزرگترین فروشگاه هایپر در این شهر راه اندازی می شود.

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: راه اندازی بزرگترین فروشگاه هایپر در ساوه با سرمایه گذاری بالغ بر 700 میلیارد ریال در منطقه پارک جنگلی جنب دریاچه تفریحی ساوه جانمایی و پیش بینی شده است.

وی افزود: براساس مطالعات اولیه در این فروشگاه فضاهای متنوع برای خرید خانوادگی پیش بینی شده است و تمامی زیرساخت های لازم و امکانات جانبی نظیر فضای تفریحی و سرگرمی و .... دیده شده است.

شهردار ساوه با تاکید بر اینکه باید با ایجاد زمینه رقابت؛ طلسم گرانی کالاهای مورد نیاز مردم در ساوه شکسته ‌شود، اظهار کرد: سالهاست که شاهد بالا بودن قیمت بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم در این شهر نسبت به دیگر شهرهای همجوار هستیم و این امر موجب شده تا به دلیل افزایش رغبت مردم این منطقه برای خرید از دیگر شهرستانها، سالانه بیش از 200 میلیارد تومان پول از ساوه خارج شود.

وی با بیان اینکه باید با تسهیل فضای رقابتی در بازار ساوه، عرضه کالاهای مورد نیاز مردم به نوعی از انحصار خارج شود، افزود: تسهیل فضای رقابتی می‌تواند علاجی برای کاهش قیمت ها و افزایش کیفیت کالاها جهت تامین منافع عموم مردم بعنوان مصرف کننده باشد.

حسینی تصریح کرد: هرچه رقابت در ساختار و عملکرد مراکز عرضه در بازار شهر بیشتر باشد، آنگاه رشد و توسعه در اقتصاد شهر بیشتر می شود و به منافع مصرف کنندگان بیشتر توجه خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که احداث فروشگاه های بزرگ زنجیره ای می تواند گامی موثر در جهت پایان دادن به گرانی ساوه نسبت به سایر شهرها باشد، اظهار کرد: هم اکنون یک سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث اولین مرکز هایپر در این شهر اعلام آمادگی کرده و ما بر این باوریم که باید از این فرصت برای حمایت از شهروندان و توسعه شهر به خوبی استفاده شود.

شهردار ساوه ادامه داد: به علت اینکه اجناسی که در این بازار(هایپر) ارائه می‌شود متنوع است و مردم می‌توانند با صرف وقت کمتری نسبت به خرید اقلام مورد نیاز خود از این بازار اقدام کنند، همچنین به علت تنوع اجناس و حاکم بودن فضای رقابتی مردم می‌توانند اقلام خود را با هزینه کمتر تهیه کنند.

وی گفت: گاهی اجناسی که در هایپر ارائه می‌شود از تولید به مصرف است و به قیمت کمتری از قیمت مغازه‌ها به فروش می‌رسد و به دلیل کم بودن قیمت برخی از کالاها در این مکان این امر می‌تواند نقش موثری در کنترل بازار شهر ایفا کند.

حسینی افزود: وقتی مردم ساوه بتوانند حجم زیادی از کالاهای اساسی زندگی خود را در این شهر فراهم کنند قطعا از خروج سالانه بیش از 200 میلیارد تومان پول از شهر جلوگیری خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group