سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه گفت: سازمان با کمبود ایستگاه و نیروی انسانی روبروست.

محمدرضا برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: هم‌اکنون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه با 89 نیروی اداری و عملیاتی در سه ایستگاه آماده پوشش حوادث احتمالی در سطح شهرستان است که با توجه به روند توسعه شهر با کمبود نیرو و ایستگاه آتش‌نشانی مواجه است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ایستگاه شماره 4 آتش‌نشانی در شهرک علوی با بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است، افزود: بر اساس استانداردهای جهانی برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باید وجود داشته باشد، اما در حال حاضر تعداد ایستگاه ‌ های آتش‌نشانی در ساوه سه ایستگاه است که با توجه به جمعیت حدود 250 هزار نفری این شهر نیازمند 5 ایستگاه است تا به استانداردهای تعیین شده نزدیک شود.

برزگر در خصوص وضعیت خودورهای عملیاتی این سازمان افزود: در حال حاضر 14 خودروی عملیاتی در اختیار سازمان است که 7 دستگاه از آنها بالای 13 سال، 2 دستگاه آن بالای 20 سال و چهار خودروی آن کمتر از 10 سال عمر دارد.

وی اضافه کرد: همچنین یک دستگاه خودروی عملیاتی دچار فرسودگی و پوسیدگی بالا بود که با توجه به افزایش قیمت این خودرو ها به حدود 600 میلیون تومان بجای پرداخت هزینه خرید عملیات نوسازی آن با حدود 150 میلیون بصورت کامل در حال انجام است که در دهه مبارک فجر به وارد چرخه خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه با بیان اینکه خودروهای آتش‌نشانی به دلایل مختلف دارای استهلاک بالا هستند، افزود: با توجه به نیازهای مطرح شده از سوی این سازمان، مقرر شده تا در سال آینده اعتبارات مناسبی برای ایمنی شهر از سوی شورای اسلامی شهر و شهردار پیش‌بینی شود که این اعتبار صرف خرید تجهیزات ایمنی آتش‌نشانان، فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از حوادث و نوسازی خودروها خواهد شد.

وی به اهمیت بحث آموزش در ارتقای توانمندی آتش‌نشانان اشاره کرد و افزود: بالا بردن سطح علمی، کیفی و عملی آتش‌نشانان سه برنامه مهم سازمان است و این برنامه‌ها بصورت حرفه‌ای و تخصصی با هدف افزایش سطح کیفی امدادرسانی به شهروندان برای نیروها برگزار خواهد شد تا در هنگام حادثه بتوانند در کمترین زمان بهترین عملکرد را در امدادرسانی داشته باشند.

برزگر گفت: در شرایط بحران مالی شهرداری علیرغم وجود برخی مشکلات با تدبیر شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر و معاونت خدمات شهری این شرایط تحت کنترل است و خللی در کار آتش‌نشانان ایجاد نشده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group