پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه از کاهش آمار قتل و خودکشی موفق در این شهرستان طی 9 ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سرهنگ پرویز اسدی در نشست خبری با خبرنگاران به بیان آماری از عملکرد 9 ماهه نیروی انتظامی شهرستان در سالجاری پرداخت و افزود: در 9 ماهه سال گذشته سه فقره قتل در شهرستان به وقوع پیوست در حالیکه در سالجاری تنها یک فقره قتل ثبت شده است. همچنین در سال گذشته چهار مورد دستگیری قاتل صورت گرفته است در حالیکه امسال دو قاتل دستگیر شدند که مربوط به سنوات قبل بوده است.

وی از کاهش 32 درصدی کیف قاپی، ۲۷ درصدی سرقت احشام، 18 درصدی موتورسیکلت و افزایش 7 درصدی سرقت منزل و چهار درصدی سرقت اتومبیل خبر داد و افزود: در این مدت شاهد افزایش 43 درصدی آمار سرقت‌های خرد و 35 درصدی میزان کشفیات بودیم.

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه از افزایش 87 درصدی جرایم رایانه ای ۸۷ در این شهرستان خبر داد و افزود: در این مدت میزان کشفیات 100 درصد افزایش داشته است. در سال گذشته 117 مورد جرایم یارانه ای به ثبت رسیده است در حالیکه در سالجاری 219 مورد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به انجام عملیات مشترک با سایر استان‌های کشور در خصوص کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر به دلیل قرار گرفتن ساوه در شاهراه مواصلاتی کشور گفت: در این مدت ۸۰۴ کیلو انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف شده است. همچنین در این مدت 1468 نفرمعتاد و 673 نفر قاچاقچی و توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر شدند در حالیکه در سال گذشته 1382 معتاد و 433 نفر قاچاقچی و فروشنده خرد و عمده دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

سرهنگ اسدی به وقوع تصادفات درون شهری و برون شهری در سطح شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی سال‌جاری در تصادفات درون شهری 21 نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند در حالیکه این میزان در سال گذشته 12 مورد بوده است که افزایش میزان تصادفات درون شهری نگران کننده است.

وی از کشته شدن 86 نفر در تصادفات برون شهری و در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی شهرستان ساوه طی سالجاری خبر داد و افزود: این آمار در سال گذشته 80 نفر بوده است و بیشترین تلفات جانی در محورهای مواصلاتی مربوط به محور ساوه همدان (اتوبان و جاده قدیم) بوده است.

وی به آمار مصدومین سوانح جاده‌ای شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: آمار مصدومین در سال گذشته 2905 نفر بوده است در حالیکه این آمار امسال ۲۷۹۳ نفر بوده است و تعداد مصدومین افزون بر 100 نفر کاهش یافته است.

وی از توقیف ۴۱۸۳ دستگاه موتورسیکلت و خودرو در سال گذشته و ۴۴۸۶ دستگاه در سالجاری اشاره کرد و افزود: نداشتن مدارک، به همراه نداشتن گواهینامه، عدم رعایت قوانین، عدم کلاه ایمنی، حرکات غیرمتعارف و تخلفات رانندگی را از عمده‌ترین دلایل توقیف وسایط نقلیه برشمرد.

این مقام انتظامی در شهرستان ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه کاهش آمار تصادفات صرفا با اعمال قانون بوقوع نخواهد پیوست، گفت: عمده‌ترین دلیل کاهش آمار تصادفات فرهنگ سازی و انجام کارهای آموزشی است.

وی افزود: در سال گذشته 75 هزار و 984 مورد اعمال قانون در خصوص تخلفات کلی صورت گرفته است و با وجود افزایش آمار اعمال قانون‌ها اما شاهد افزایش پنج درصدی تخلفات و سه درصدی تخلفات حادثه ساز هستیم و این بدین معناست که افرایش آمار اعمال قانون موجب کاهش حوادث رانندگی نشده است.

رئیس پلیس ساوه به فعالیت نیروی انتظامی در حوزه صنوف و اماکن عمومی ساوه اشاره کرد وگفت: در این مدت 207 مورد پلمپ صنوف مختلف به ویژه مراکز عرضه مواد غذایی، بهداشتی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی، قهوه خانه صورت گرفته است.

وی همچنین از کاهش آمار خودکشی در شهرستان طی سالجاری اشاره کرد و گفت: در 9 ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین مدت آمار خودکشی موفق از ۲۰ فقره به هفت فقره کاهش یافته است که این میزان کاهش نتیجه انجام اقدامات فرهنگی، ورود کارشناسان فرهنگی و اجتماعی، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و جلسات تخصصی که در شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، بوده است.

وی به فعالیت پلیس در حوزه کشفیات کالای قاچاق نیز اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق در سالجاری بالغ بر 10 میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی ساوه در بخش دیگری از این گفتگو با تقدیر از حمایت‌های دلسوزانه خبرنگاران از نیروی انتظامی به منظور برقراری امنیت پایدار در جامعه اظهار کرد: انتشار بدون دقت نظر و تیزبینی و مدبرانه اخبار در حوزه ناامنی می‌تواند امنیت روانی جامعه را برهم زده و ضمن برجای گذاشتن تبعات منفی، فضای شهر را ناآرام کند.

وی اطلاع رسانی به موقع و پشتیبانی از نیروی انتظامی در خصوص سرقت طلافروشی‌ و دستگیری سارقین در غرق آباد را مورد تحسین قرار داد و افزود: رسانه‌ها تاثیرگذارترین رکن در ارتقای سطح آگاهی مردم رسانه در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارند.

سرهنگ اسدی درادامه هوشیاری، دقت و سرعت عمل در ارسال اخبار در بین رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: سرعت عمل در انعکاس اخبار موجب پیشگیری از تکرار جرم و جلوگیری از سوء استفاده برهم زنندگان نظم عمومی جامعه خواهد شد.

وی در ادامه از وضعیت مناسب امنیت پایدار در حوزه انتظامی شهرستان ساوه خبر داد و گفت: با وجود تلاش مستمر پلیس برای برقراری امنیت پایدار در جامعه اما هنوز با وضعیت مطلوبتر فاصله داریم و تلاش خواهیم کرد تا با همت مضاعف امنیت پایداری را برای شهروندان ساوجی به ارمغان بیاوریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group