جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس دادگستری شهرستان ساوه گفت: متاسفانه برخی مسئولان بیان دلسوزانه دستگاه قضائی در خصوص مشکلات موجود را تحمل نمی کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی ملکی در جلسه کمیته حفظ حقوق بیت المال شهرستان ساوه که به منظور بررسی مشکلات پروژه ساختمانی مجتمع اقاقیا واقع در شهرک علوی در سالن جلسات ساختمان دادسرای با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی و برخی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسئولین بیان دلسوزانه مشکلات موجود در حوزه های مربوطه توسط مسولین قضایی را تحمل نمی‌کنند و به جای تلاش در رفع مشکلات موجود توقع عدم بیان این مشکلات را دارند.

رئیس کمیته حفظ حقوق بیت المال شهرستان ساوه ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان مرکزی به دلیل توجه ویژه به مشکلات شهرستان خصوصا مسائلی که به حقوق مردم مرتبط است، اظهار کرد: احداث پروژه موسوم به اقاقیا در شهرک علوی سالهاست که به طول انجامیده و همچنان خریداران واحدهای این مجتمع بلاتکلیف هستند و چند مرحله شاهد تجمع اعتراضی این افراد که اکثرا از قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند بوده‌ایم.

وی با اشاره به قراردادی که در سال 92 فی مابین اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، شرکت سازه یاران مرکزی در ساوه برای این مجتمع منعقد شده است به انتقاد از اداره کل راه و شهرسازی استان پرداخت و افزود: اگر شرکتی توانمندی ندارد آنگونه که مسئول شرکت می گوید، پس واگذاری کار به او اشتباه است و متاسفانه شاهد تکرار این اشتباه هم هستیم.

رئیس دادگستری ساوه ادامه داد: مهمتر از آن اینکه بعد از واگذاری، نظارت بر نحوه اجرای پروژه تقریبا رها شده است و در نتیجه با گذشت چندین سال هنوز این پروژه تکمیل نشده و خسارات زیادی به خریداران وارد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در این جلسه بتوان در خصوص حل مشکلات این پروژه به نتایج مطلوبی دست یافت و گفت: در جلسات آتی کمیته شهرستان مسائل مرتبط این پروژه با حقوق بیت المال از جمله نحوه اخذ وام و نحوه هزینه کرد آن را دقیقا مورد بررسی قرار خواهیم داد و گزارش اقدامات به رئیس کل دادگستری استان منعکس خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب و دبیر کمیته حفظ حقوق بیت المال شهرستان ساوه نیز گفت: در خصوص قراردادهای واگذاری پروژه و متمم‌های آن ابهامات بسیاری وجود دارد و اینکه اداره کل راه و شهرسازی از واگذاری پروژه توسط شرکت طرف قرارداد به پیمانکار ثالث اطلاعی نداشته، خلاف واقعیت است.

مجید علیپور عنوان کرد: در حال حاضر تحویل این پروژه با تاخیر بسیار طولانی مدت مواجه شده و بیش از 100 خانواده که اکثرا از قشر مذهبی، انقلابی و ضعیف جامعه هستند، بی خانمان مانده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اختیارات کم اداره راه و شهرسازی شهرستان ساوه و همچنین عدم نظارت بر این پروژه از جانب این اداره کل در استان گفت: محل مصرف وام اخذ شده از بانک مسکن برای این پروژه مشخص نیست و بدون تحویل واحد به خریداران اعلام شده است که به بانک مراجعه کنند و شروع به پرداخت اقساط کنند.

دادستان ساوه تصریح کرد: به چه دلیل باید برای خانه‌ای که تحویل گرفته نشده اقساط پرداخت شود. حتی در بررسی‌ها مشخص شده افرادی غیر از خریداران از طرف شرکت به بانک مسکن جهت اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند که بانک از این موضوع جلوگیری کرده است و حسب دستور رئیس دادگستری کلیه موارد در کمیته حفظ حقوق بیت المال شهرستان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیز گفت: در راستای حل مشکلات مردم در این پروژه می‌بایست ابتدا مشکلات قرارداد بین راه و شهرسازی، شرکت سازه یاران و شرکاء پروژه حل شود. همچنین مسائل خدماتی خصوصاً برق و بحث امنیت آن حل و فصل شود.

محمد بهاروند افزود: مابقی اقدامات نظیر صدور پایان کار، سند و تعیین تکلیف وام آن قابل انجام است و امیدواریم با تکمیل این پروژه و تحویل واحدهای خریداران، از این پس شاهد تجمعاتی از این دست نباشیم.

در ادامه مدیر کل راه و شهرسازی استان ، مدیرعامل شرکت سازه یاران مرکزی، نمایندگان پیش خریداران پروژه و مسئول اجرای پروژه در ساوه مواردی را در خصوص بحث واگذاری زمین پروژه از طرف راه و شهرسازی استان، قراردادهای واگذاری، وام اخذ شده برای پروژه و دیگر مشکلات آن را بیان کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group