پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

فرماندار ساوه گفت: تامین مواد اولیه اصلی ترین دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در شرایط کنونی اقتصاد کشور است و به عنوان اولویت اصلی دولت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه مشترک کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و شورای گفتگوی شهرستان ساوه که با حضور مسئولان قضائی و جمعی از مدیران صنایع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، افزود: با پیگیری مجلس و دولت مقرر شده است بخشی از مواد اولیه صنایع پایین دستی نظیر آلومینیوم و ... از صنایع مادر فعال در داخل کشور، تامین شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان مرکزی بخشی از مواد اولیه از طریق فعالیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در استان نظیر پتروشیمی، آلومینیوم و ... تولید می‌شود و بخش دیگری از مواد اولیه نظیر فولاد مبارکه در استان های همجوار و یا مناطق جنوبی کشور تولید می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ساوه تصریح کرد: با تعامل صورت گرفته بخش اعظمی از نیاز واحدهای تولیدی به مواد اولیه از داخل کشور تامین می شود و خوشبختانه با فعال بودن صنعت حمل و نقل نیاز صنایع به مواد اولیه تامین می‌شود.

وی با اشاره به تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز کشور از طریق واردات سایر کشورها، گفت: خوشبختانه با طراحی سیستمی جامع توسط دولت در این خصوص ضمن تعامل با کشورهای مستقل تولید کننده مواد اولیه مورد نیاز کشور از طریق منطقه ویژه اقتصادی کاوه و گمرک این شهرستان نیاز سایر واحدها به مواد اولیه نیز تامین می‌شود.

بهاروند تصریح کرد: دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمامی ارکان نظام متحد و همدل در شرایط فعلی بسیج شدند تا به واحدهای صنعتی و تولیدی کمک کنند تا مشکلات آنان برطرف یا کاسته شود.

وی بیان کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای حل مشکلات صنایع با برگزاری نشست های تخصصی و جلساتی نظیر کمیته حمایت قضایی بررسی می شود و امیدواریم با راهکارهای وزیر جدید صنایع مشکلات صنعت کشور به حداقل برسد.

بهاروند افزود: مشکلاتی ناشی از تحریم‌ها در کشور بوجود آمده است اما همچنان صنعت و تولید ما با وجود همه مشکلات فعال هستند. قطعا مشکلات پایان خواهد یافت و صنایع با تمام توان و ظرفیت در چرخه اقتصاد کشور فعال خواهند شد.

وی با تقدیر از حمایت های دستگاه قضائی از صنایع شهرستان گفت: دستگاه قضایی با نهایت احترام و تعامل با مدیران صنایع همکاری دارد تا خللی در چرخه تولید بوجود نیاید.

وی با تاکید بر همکاری تمامی ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان با صنعت، گفت: بسیاری از مشکلات صنایع در سطح کلان کشور طرح و مورد واکاوی قرار می‌گیرد و بخشی از آنها نیز با اختیارات استانی و شهرستانی برطرف می شود.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: جلسات شورای گفتگو و کمیته حمایت قضائی به صورت فصلی برگزار و مشکلات صنایع در حوزه های گوناگون بویژه حوزه قضائی طرح و مورد بررسی قرار می گیرد.

هادی ملکی با اشاره به طرح و بررسی مشکلات صاحبان صنایع در این جلسه مشترک گفت: علاوه بر طرح مشکلاتی در حوزه قضائی از سوی مدیران صنایع که دستورات لازم برای برطرف شدن آنها صادر شد عمده ترین درخواست صنعتگران در خصوص مشکلات ارزی بود که امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب از سوی دولت و تعامل بین مسئولان برطرف شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه نیز گفت: بسیاری از مشکلات صنایع در سطح کلان کشور باید بررسی شود و ضمن وضع قوانین مناسب راهکار عملیاتی برای برون رفت از آن اتخاذ کرد.

مجید علیپور افزود: برخی از مشکلات نیز باید با ارائه راهکارهای عملیاتی براساس اختیارات قانونی شهرستانی تصمیم گیری و برطرف شود.

وی گفت: خروجی مثبت این جلسات و پیگیری‌های قضایی منجر به گشایش در امور صنایع شده است و قطعا تعامل همه جانبه منجر به بهبود در روند تولید خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group