پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساوه گفت: 5 پروژه مهم آبرسانی در روستاهای شهرستان ساوه در حال انجام است که با اتمام آنها به 43 روستای این شهرستان خدمات آبرسانی جدید ارائه می‌شود.

ولی‌اله قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: پنج پروژه مذکور را شامل عملیات اجرایی مجتمع 15 روستایی کوهپایه، عملیات اجرایی مجتمع 5 روستایی احمد آباد – طرازناهید، تامین و انتقال آب مجتمع 21 روستایی سرداران و اجرای خط انتقال آب روستای چلبلو و آبرسانی به روستای قارلوق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای 186 روستاست، اظهار کرد: تعداد 111 روستای شهرستان ساوه تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساوه گفت: تابستان سال اخیر 17 روستای شهرستان ساوه با مشکل کمبود آب و خشکسالی مواجه بودند که توانستیم با انجام اقداماتی، بخشی از مشکلات مردم را کاهش دهیم و امید است با دریافت اعتبارات لازم کارهای باقی مانده انجام شود.

قنبری ادامه داد: روستاهای سرخده، لالایین، سیف آباد، عباس آباد، یل آباد و قردین از مجتمع سرداران با کاهش آبدهی چاه مواجه بودند که برای جبران آن، چاه ملک آباد با عمق 200 متر حفر شد.

وی گفت: خط انتقال آب این چاه به طول 850 متر با لوله گالوانیزه اجرا شده که به صورت دیون است و همچنین بخشی از شبکه توزیع آب روستای لالایین تعویض شد .

قنبری اتمام عملیات اجرایی این پروژه را مستلزم تخصیص اعتبار چهار هزار میلیون ريالی جهت احداث خط برق و تجهیز چاه دانست و گفت : در روستاهای مجتمع شرفلو و چلبلو با کاهش آبدهی چاه مواجه شدیم که برای تامین آب این مجتمع از منابع آب مجتمع سرداران کمک گرفته شد و خط انتقال آن به طول 2100 متر اجرا شد که در تلاش هستیم بتوانیم دیون 1500 میلیون ریالی پیمانکار این پروژه را پرداخت کنیم.

وی افزود : در تابستان سال جاری در روستاهای اکبرآباد و نیوشت با کمبود آب مواجه بودیم که ناچار به اعزام تانکر آبرسانی به این روستاها شدیم که با مشارکت مردم و تعویض پمپ چاه، این مشکل تا حدودی حل شد.

مدیرامور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساوه تصریح کرد: برای رفع مشکل قطعی و کمبود آب در روستاهای اکبرآباد و نیوشت قصد داریم عملیات‌های اجرایی شامل اجرای خط انتقال آب از مجتمع کوهپایه، تجهیز چاه و احداث مخزن 300 متر مکعبی را انجام دهیم که برای انجام آنها چهار هزار میلیون ریال اعتبار درخواست شده است.

وی بیان کرد: کمبود آب در روستای باغشاهی باعث شد که جیره بندی و آبرسانی سیار در این روستا در برنامه کاری تابستان سالجاری قرار گیرد که در نظر داریم با دریافت 25 هزار میلیون ریال اعتبار، احداث مخزن ذخیره آب به حجم 200 متر مکعب و اجرای 12000 متر خط انتقال و وصل آن به مجتمع کوهپایه را انجام دهیم.

قنبری با اشاره به پوسیدگی شبکه آبرسانی کهک و بالقلو گفت : تعویض کامل شبکه روستای کهک و همچنین بخش‌هایی از شبکه روستای بالقلو انجام شده که الباقی در سال جاری و در صورت تامین اعتبار 10 هزار میلیون ریالی انجام خواهد شد .

مدیر امور آبفار شهرستان ساوه با اشاره با کاهش سطح آب چاه سقانلیق و نورعلی‌بیگ گفت: هم اکنون پیگیر حفر چاه برای روستای نورعلی‌بیگ هستیم و مقرر است از مجتمع کوهپایه کسری آب این روستاها تامین شود که هم اکنون برای حل موقت مشکلات مردم جیره‌بندی و آبرسانی سیار در دستور کار قرار گفته است.

قنبری افزود : برای کمبود آب در روستای ستق درصدد بهسازی منابع آب بالادست و برای کمبود آب روستای غازم آباد نوبران به دنبال تامین منابع آبی از روستاهای اطراف هستیم .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group