جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: انتظار جامعه کارگری از رئیس جمهور ترمیم حقوق و دستمزد کارگران است.

داود میرزایی در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: امروز جامعه کارگری در حوزه اقتصادی و معیشت خانواده خود عاجز ماندند و سفره آنان نسبت به گذشته تهی تر شده است و از رئیس جمهور انتظار دارند برای برخورداری یک کارگر با درآمد ناچیز از حداقل ‌ ها در زندگی، چاره اندیشی کند.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت ‌ ها در کشور اظهار کرد: کارگران امروزه حقوق خود را با ریالی که ارزش آن کاهش یافته دریافت می کنند اما به دلار سر به فلک کشیده هزینه می کنند.

وی به افزایش 19.5 درصدی حقوق کارگران در ابتدای سالجاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه این میزان افزایش حقوق کارگران با رویه تورم همخوانی نداشته و امان از روزگار کارگران بریده است. امروز قدرت اقتصادی کارگران حدود 43 درصد کاهش پیدا کرده است.

میرزایی تاکید کرد: خیلی از کارگران با آغاز سال تحصیلی شرمنده فرزندان دانش آموز خود شدند و حتی نتوانستند آنها را در مدارس دلخواه خود ثبت نام کنند و بعضا در تامین مایحتاج تحصیلی آنان با مشکلات جدید مواجه بودند.

وی گفت: امروزه برخورداری از مزایای مدارس غیرانتفاعی، کلاس ‌ های تقویتی و آموزش تحصیلی برای افرادی است که از بنیه اقتصادی و توانایی مالی خوبی بهره مند هستند و به دلیل ضعف توانایی مالی جامعه کارگری در آینده شاهد افت تحصیلی فرزندان آنان در مدارس و دانشگاهها به دلیل اختلاف و فاصله طبقاتی ایجاد شده خواهیم بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات شهرستان های ساوه و زرندیه تصریح کرد: جامعه کارگری از دولت بویژه شخص رئیس جمهور درخواست دارند که هر چه سریعتر با تشکیل جلسه شورای عالی کار برای ترمیم حقوق کارگران اقدام کند.

وی تاکید کرد: کارگری که از 40 سال پیش و قبل از انقلاب روزانه 63 تومان معادل 9 دلار حقوق می گرفت امروز بعد از این مدت اگر روزانه 40 هزار تومان دستمزد دریافت کند معادل 2.5 دلار خواهد بود که بیانگر تهی شدن سفره و معیشت جامعه کارگری است.

به گفته میرزایی به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود تولید بسیاری از صنایع در چند سال اخیر حداکثر با 20 درصد ظرفیت واقعی خود فعالیت کرده و در چرخه تولید داخلی حضور دارند که مهمترین تبعات آن تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای کارگران شاغل و ازدیاد معوقات تا حدود 10 ماه است.

وی بیان کرد: معوقات در حقوق و دستمزد موجب شده است که کارگران نتوانند از عهده تامین معیشت زندگی خود و خانواده برآیند، ضمن اینکه اجاره بهای واحدهای مسکونی و اقساط بانکی آنان نیز معوق شده است و موجب ضربه زدن به کیان خانواده آنان شده و بعضا به اختلاف خانوادگی کشیده شده است.

میرزایی به تشدید تعدیل نیروی کار در سال جاری در شهرستان ‌ های ساوه و زرندیه نیز اشاره کرد و گفت: بالغ بر 1500 نفر از کارگران در سالجاری از واحدهای صنعتی و تولیدی اخراج و بیکار شده اند و تحت پوشش حداقل حقوق بیمه بیکاری قرار گرفتند و تعداد دیگری نیز به بهانه های مختلف از دریافت حقوق بیمه بیکاری محروم شده ‌ اند.

وی افزود: جامعه کارگری که باوفادارترین قشر به انقلاب و نظام اسلامی بوده و هستند و همواره در تمامی صحنه ‌ های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشته ‌ اند امروز در چه کنم چه کنم زندگی خود قرار گرفته ‌ اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group