جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه گفت: 4.6 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عباس محمدی هزاوه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع افزون بر 283 نفر جمعیت شهرستان که 87 هزار و 440 خانوار را تشکیل می‌دهد تعداد چهار هزار و 28 خانوار مشتمل بر 6 هزار و 910 نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می کنند و از این تعداد 5 هزار و 201 نفر مستمری بگیر هستند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد تولید کننده فقر در جامعه نیست، اظهار کرد: میزان آمار تحت پوشش این نهاد مقدس رو به افزایش است و دلیل آن به ساختار جامعه بر می گردد چرا که ساختار شکل گرفته در جامعه تولید کننده فقر است و مجموعه کمیته امداد پذیرنده جامعه فقر و ارائه دهنده خدمات حمایتی برای تامین نیازهای آنان است.

وی در ادامه به سرفصل حمایت های این نهاد اشاره کرد و گفت: پرداخت مستمری به خانواده های تحت پوشش نخستین اقدام حمایتی این نهاد است و در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر پنج میلیارد تومان به 3035 نفر به صورت مستمری پرداخت شده است.

محمدی پرداخت اجاره مسکن، ودیعه مسکن، هزینه ازدواج، خدمات تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، خدمات درمانی و دارویی را از دیگر خدمات امداد برشمرد و افزود: در سه ماهه نخست سالجاری بالغ بر 30 میلیارد ریال از 23 هزار و 403 صندوق صدقات سطح شهر جمع آوری شده است که با احتساب میزان درآمدی از این طریق به نسبت جمعیت شهرستان هر ساوجی ماهانه 4165 ریال صدقه پرداخت می کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی به رشد 12 درصدی تعداد حامیان از ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: در این مدت 2259 حامی از 400 یتیم شهرستان حمایت کردند.

رئیس کمیته امداد ساوه به توسعه مراکز نیکوکاری و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد شهرستان برای حمایت از نیازمندان اشاره کرد و گفت: هم اکنون سه مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان فعالیت می کنند و به دنبال توسعه کیفی و کمی فعالیت آنان هستیم.

وی از افزایش 10 درصدی میزان جمع آوری زکات فطریه در سالجاری خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان علاوه بر توزیع غذای گرم و افطاری بی نیازمندان تعداد 1352 سبد کالا به ارزش یک میلیارد و 625 میلیون و 240 ریال توزیع شده است.

محمدی در ادامه با اشاره به وجود 18 نقطه حاشیه نشین در ساوه گفت: علاوه بر حمایت از 183 خانواده ساکن در نقاط حاشیه نشین توسط امداد با تخصیص اعتبارات و حمایت مالی به دنبال خروج نیازمندان از سکونت های غیرمجاز و سکونت آنان در محدوده خدات شهری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مطابق با نیاز جامعه فقر کار امدادرسانی و حمایت از آنان صورت می گیرد، گفت: رویکرد جدید امداد احیای مسئولیت اجتماعی و بی تفاوت نبودن نسبت به مسایل جامعه با مشارکت همگانی است.

محمدی در ادامه از توانمندسازی و خروج از چرخه حمایتی مددجویان به عنوان رویکرد مهم دیگر امداد یاد کرد و گفت: با برگزاری آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی ضمن توانمند ساختن مددجویان با ایجاد مشاغل زوبازده و اشتغال پایدار ضمن اعطای تسهیلات با سود کم از طریق منابع داخلی امداد، منابع بانکی و اعتبارات روستایی و مناطق محروم به دنبال کاهش آمار فقر در جامعه هستیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group