سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه از تجهیز ایستگاه راه آهن این شهر صنعتی به باسکول ریلی خبر داد.

مجید صادقی ‌ زاده در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، تجهیز ایستگاه راه آهن شهرصنعتی به باسکول ریلی را عاملی جهت تسریع در امر توزین و صرفه ‌ جویی در وقت و هزینه دانست و عنوان کرد: برای اجرای این طرح بالغ بر 350 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه صنعت ریلی شهر صنعتی کاوه بوقوع پیوسته است، گفت: فضاسازی مناسبی در مجاورت باسکول ریلی در قالب انبار کالا با برخورداری از امکانات مونیتورینگ ایجاد شده است و تا حد زیادی کمبودهای ایستگاه راه آهن قبلی برطرف شده است.

وی ادامه داد: به کمک راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بهره ‌ گیری از ظرفیت شرکت ‌ های حمل توانمند درصدد هستیم تا قطار برنامه ‌ ریزی شده طبق برنامه زمان بندی برای شهر صنعتی کاوه ایجاد و بخش قابل توجهی از حمل و نقل جاده ‌ ای را به حمل ‌ ونقل ریلی منتقل کنیم تا از مزایای ملی این مزیت برخوردار شویم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه به زمان ‌ بر بودن حمل ‌ ونقل ریلی در گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته برای انتقال یک محموله باری از بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی کاوه بالغ بر سه هفته زمان صرف می ‌ شد اما با همکاری و تعامل مطلوبی که ایجاد شده این مدت به 64 ساعت کاهش یافته است و یک رکورد خوبی بر جای گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: بروز این اتفاقات و ارتقای شاخص ‌ های صنعت ریلی در این قطب صنعتی کشور بستری را فراهم کرده است که صاحبان کالا و شرکت ها برای انتقال بار از طریق مسیر ریلی رغبت بیشتری نشان دهند و از ظرفیت صنعت ریلی ایستگاه شهر صنعتی کاوه بهره ‌ برداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 217 هزار و 264 تن بار از ایستگاه راه آهن شهر صنعتی کاوه تخلیه و بارگیری شده است، گفت: این میزان تخلیه و بارگیری که عمده کالاهای ترانزیتی در این مسیر نیز فولاد، مواد شیمیایی، موادسلولزی و مواد سوختی بوده است، نسبت به سال 95 بیش از 11 درصد رشد داشته که این افزایش از پویایی و فعال بودن شهر صنعتی کاوه خبر می ‌ دهد.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی کاوه در ادامه با اشاره به حضور این مجموعه در ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ، تجهیزات و خدمات وابسته که از 29 خردادماه لغایت اول تیرماه در تهران و با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برپا شد، اظهار کرد: معرفی ظرفیت ‌ های حمل ونقل ریلی شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه به فعالان این عرصه و بازدیدکنندگان، اصلی ‌ ترین هدف حضور در این نمایشگاه بوده است.

وی معرفی برند و توانمندی مجموعه شهر صنعتی کاوه به مخاطبان را از دیگر اهداف حضور در این نمایشگاه بیان کرد و گفت: با معرفی این توانمندی صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور چنانچه فعالان اقتصادی در نظر داشته باشند در این مجموعه سرمایه ‌ گذاری کنند با آگاهی از این ظرفیت و توانمندی و زیرساخت ‌ های ایجاد شده می توانند تصمیم بهتری اتخاذ کنند.

صادقی ‌ زاده، برقراری ارتباط نزدیک و تبادل تجربیات با فعالان حوزه صنعت ریلی را از دیگر اهداف حضور در این نمایشگاه دانست و افزود: قطعا حضور در این نمایشگاه موجب بهره ‌ مندی و استفاده بیشتر از فرصت ‌ های احتمالی است که امکان بوجود آمدن آن وجود داشته و مجموعه صنعتی می تواند پذیرای این فرصت ها و درخواست ها باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group