پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

فرماندار ساوه گفت: میزان تلفات جاده‌ای در محور ساوه همدان قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان ساوه در سال 97 با موضوع بررسی مسائل مربوط به حوادث رانندگی در آزادراه ساوه – همدان (اتوبان کربلا ) و محور قدیم ساوه به همدان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک دادگستری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: از بین رفتن حتی یک نفر از هموطنانمان در این آزادراه و محور قدیم ساوه همدان قابل قبول نیست و ما مسئولین باید پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین این آزادراه باید رضایت مردم را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: این آزادراه به دلیل قرار گرفتن در اقلیم خشک و همچنین نبود امکانات و مجتمع‌های رفاهی برای رانندگان کسالت‌آور است و همین عامل باعث بروز این حوادث دردناک می شود.

فرماندار ساوه در ادامه تاکید کرد: بخش خصوصی متقاضی سرمایه‌گذاری و احداث مجتمع خدماتی و رفاهی در این آزادراه است ولی متاسفانه پیچ و خم‌های اداری این موضوع تا کنون از طرف اداره راه و شهر سازی استان برطرف نشده است.

وی بیان کرد: احداث پایگاه‌های امداد جاده‌ای، اصلاح شیب‌های شیروانی آزادراه، خطوط شیار لغزاننده و تبدیل گاردریل‌ها به نیوجرسی از مواردی است که باید هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری ساوه نیز در این جلسه بیان کرد: ما مسئولین در راستای حفاظت از جان و مال مردم باید تلاش کنیم تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

هادی ملکی اظهار کرد: متاسفانه پس از چندین سال از احداث این آزادراه و پذیرش ایرادات موجود، هنوز این ایرادات برطرف نشده است و شاهد آسیب‌های فراوان به خانواده‌های هموطنان و خسارات بسیار به بیت‌المال هستیم. قابل قبول نیست و بسیار دردناک است که چهار نفر از اعضای یک خانواده در تصادف در این آزادراه جان خود را از دست می‌دهند و همچنان مشکلات این آزادراه به قوت خود باقی است.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم ساوه نیز گفت: متاسفانه با ادامه این روند، در آینده آزادراه ساوه به همدان به پر حادثه‌ترین محور ایران تبدیل خواهد شد.

مجید علیپور اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است و حساسیت‌های استانی هم در این زمینه به وجود آمده است لذا در این جلسه نقاط ضعف و قوت را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم خروجی مثبتی داشته باشیم و نتیجه آن به سلامتی بیشتر هموطنان منجر شود.

در ادامه رئیس پلیس راه آزادراه ساوه همدان طی گزارشی بیان کرد: در محدوده 90 کیلومتری این آزادراه که در حوزه استحفاظی شهرستان ساوه قرار دارد متاسفانه در سال گذشته 40 نفر کشته و همچنین در دو ماهه اول سال جاری 13 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سرگرد مجتبی شاطری، عنوان کرد: 70 درصد از تصادفات بر اثر واژگونی بوده که طی کارشناسی‌های صورت گرفته بیشترین علت آن خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو اعلام شده است و معمولا در لاین برگشت، رانندگان از مسیرهای طولانی غرب کشور به این آزادراه می‌رسند و خستگی و خواب آلودگی آنها از عوامل بروز این حوادث است.

در این جلسه مواردی تصویب و جهت اجرا به ادارات مربوطه ابلاغ شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group