چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

فرماندار ساوه گفت: سهم ساوه از بودجه نسبت به میانگین استانی کمتر کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند با تشریح جزئیات جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رایزنی های صورت گرفته به منظور بررسی نحوه و میزان تخصیص اعتبارات برای پروژه های اجرایی شهرستان با مدیران کل استانی، اظهار کرد: جلسه نهایی برای تصمیم گیری در این خصوص تشکیل و تصمیمات لازم با حضور مدیران اجرایی استان و شهرستان اتخاذ شد.

وی با تاکید بر اینکه باید براساس ضوابط و مقررات در خصوص تخصیص اعتبارات و بودجه سال عمل کنیم، گفت: در سالجاری به پروژه‌هایی اعتبارات لازم تخصیص خواهد یافت که از پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برخوردار باشند تا مردم بتوانند از منافع تکمیل شدن این پروژه ها منتفع شوند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: تعریف و اجرای پروژه جدید جزو اولویت‌های دوم شهرستان است و اولویت اول تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

وی با اشاره به کاهش 16 درصدی میزان اعتبارات تخصیص یافته به استان مرکزی در سال جاری، گفت: در سالجاری بالغ بر 400 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان ساوه تخصیص یافته که نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است و علت اینکه میزان کاهش اعتبارات شهرستان نسبت به متوسط استانی کمتر بوده عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌های شهرستان است. مجموعه مدیریت استان تلاش کردند تا کاهش اعتبارات شهرستان ساوه به حداقل برسد.

بهاروند با اشاره به اینکه عمده بودجه شهرستان را اعتبارات ملی تشکیل می‌دهد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با پیگیری نماینده مجلس، استاندار، مدیران استانی و شهرستانی سهم ساوه از اعتبارات ملی افزایش یابد تا این میزان کاهش اعتبار محسوس نباشد.

وی به اولویت‌های بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های بودجه‌ای شهرستان تخصیص اعتبارات لازم در حوزه آب شهری و روستایی با توجه به استقرار بالغ بر 200 روستا در شهرستان است و بسیاری از روستاها نیاز به کف شکنی و تجهیز چاه‌ها برای تامین آب شرب دارند.

فرماندار ساوه اولویت دیگر تخصیص اعتبارات را مربوط به حوزه راههای روستایی، بهداشت و درمان، مطالعات تامین آب شهری دانست و گفت: قطعا با گشایش اعتبارات به حوزه های دیگر نیز اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group