جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: عدم نامگذاری مناسب برخی کوچه ها و معابر شهر ساوه موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده و آنها را سردرگم کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محسن مددی در جلسه مقدماتی با شرکت پیمانکار بخش خصوصی جهت راه‌اندازی سامانه جامع نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر با بیان اینکه نامگذاري نامناسب موجب تضييع حقوق شهروندي مي‌شود و در زندگي شهروندان و سازمان‌های خدمت رسان اختلال ايجاد مي‌كند، گفت: هم اینک عدم نامگذای مناسب برخی کوچه ها و معابر شهر ساوه مانند شهرک فجر موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

وی ادامه داد: نامگذاري معابر، ميادين و اماکن شهری از ابتدایی‌ترین اقدامات شهرداری و شورای شهر جهت تحقق حقوق شهروندي محسوب می‌شود بطوری که اگر نام گذاری خیابان‌ها و کوچه هایی که اگر بر اساس اصول باشد، به سرعت می‌تواند در ذهن مردم ماندگار شود و سبب افزایش رفاه مردم شود.

وی عدم نامگذاری و نیز مناسب نبودن اسامی را موجب افزایش زحمت، افزایش تردد و ایجاد آشفتگی و در نتیجه بروز مشکلات دیگر دانست و تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی و شواهد موجود، در بسیاری از شهرها مانند ساوه هنوز مشکلاتی در رابطه با نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها وجود دارد و مسئولان شهری و شهروندان با آنها درگیر هستند.

معاون شهردار ساوه عنوان کرد: فرآیند مدیریت و نامگذاری معابر شهری نیز مانند سایر فرآیندهای مدیریتی و اداری می‌تواند با بکارگیری فناوری و سامانه‌های هوشمند کامپیوتری، روندی سهل و ساده به خود بگیرد و بسیاری از خطاها و دشواری‌ها را در این روند حذف کند.

وی وجود معابر با نام‌های تکرای در چندین نقطه شهر، وجود معابر بدون نام، وجود معابر با تشابهات اسمی و ایجاد ابهام و سردرگمی برای شهروندان و سازمان‌ها، عدم وجود تناسب میان نام خیابان اصلی و فرعی، تغییرات مکرر نام یک معبر و ایجاد مشکلات پس از آن، تکه تکه کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام‌های مختلف، عدم سنخیت نام‌ها با جغرافیای تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی منطقه را برخی از نواقص و مشکلات نامگذاری در مناطق شهری عنوان کرد.

مددی افزود: در راستای ارائه خدمات ویژه به شهروندان، این جلسه مقدماتی با شرکت پیمانکار بخش خصوصی جهت راه اندازی سامانه جامع نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر برگزار شد و با عملی شدن آن تمامی درخواست‌های شهروندان جهت نامگذاری در این سامانه ثبت و برخی مشکلات نامگذاری معابر در گذشته مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group